سه زندانی جرائم غیرعمد در شهرکرد با جشن گلریزان ورزشکاران آزاد شدند

شهرکرد - ایرنا- جشن گلریزان برای آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت ایام فاطمیه و شب یلدا با همت هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در شهرکرد برگزار شد.

احمد راستینه، رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: سنت زیبای گلریزان و کمک به نیازمندان و در فرهنگ مردم استان قرار دارد و امروز پیشکسوتان ورزشی مانند همیشه در عرصه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیش‌قدم شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این آیین با کمک اعضای هیات ورزش همگانی بیش از ۵۰۰میلیون ریال جمع‌آوری و زمینه آزادسازی سه زندانی فراهم شد.

حمید رضا حیدری روز سه‌شنبه در این آیین افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان به کمک خیرین، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان آغاز شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی به همت همه خیرین، اصناف به مناسبت‌های مختلف برای کمک به زندانیان و خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل بدهی مالی، مهریه، دیه در زندان تحمل حبس می‌کنند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری نیز به آغاز پویش مردمی "یلدای مهربانی" از ۲۸ آذرماه تا دوم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: خیران برای شرکت در این پویش میتوانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۲۵۶۹۰ واریز کنند.

محید صیادی افزود:هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه از سال ۷۷ در استان فعال شد که در این مدت بیش از ۲ هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

سه زندان در شهرستان های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha