۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84585074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقیقات جدید: خرید سلاح در آمریکا سرعت گرفته است

تهران-ایرنا- تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از ۵ میلیون نفر از افراد بزرگسال در آمریکا بین ژانویه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ (دی ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰) برای اولین بار اقدام به خرید سلاح کرده اند؛ آماری که تسریع در خرید سلاح همزمان با شکست تلاش ها برای محدودیت حمل سلاح در آمریکا را نشان می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: خرید اسلحه در آمریکا بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱میلادی افزایش یافته است. در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی اقدام به خرید اسلحه کردند در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ این تعداد به ۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

این تحقیقات را پرفسور مت میلر در دانشگاه نورث ایسترن آمریکا انجام داده و روز دوشنبه منتشر شد.

میلر به گاردین گفت سهم فروش اسلحه به مالکان جدید در مقایسه با کسانی که تاکنون اسلحه در اختیار دارند حدود ۲۰ درصد است.

این تحقیقات نشان داد که آمار کلی خرید اسلحه از ۱۳.۸ میلیون به ۱۶.۶ میلیون بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ افزایش یافته است که نیمی از مالکان جدید اسلحه زنان و تقریبا نیمی دیگر را رنگین پوستان تشکیل می دهند.

این نتایج نشان داد ۵۵ درصد مالکان اسلحه سفیدپوست، ۲۰.۹ درصد سیاه پوست و ۲۰ درصد هسپانیک تبار بوده اند اما این توزیع مربوط به قبل از آغاز همه گیری کرونا بوده است و به گفته میلر، بیتشر خریداران جدید اسلحه به احتمال زیادتری سیاه پوستان و یا زنان هستند.

موضوعی که محققان را نگران کرده این است که فروش اسلحه در دوران همه گیری افزایش یافته است اما این که خانواده های بیشتری سلاح دارند.

به گفته میلر افزایش مالکیت اسلحه باعث افزایش قرار گرفتن در معرض اسلحه بین خانواده های آمریکایی های افریقایی تبار خواهد شد.

گروه های مدافع کنترل تسلیحات می گویند تیراندازی جمعی و خشونت به معضلی در جامعه آمریکا تبدیل شده است و مقررات سهل گیرانه خرید و فروش و حمل سلاح عامل آن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha