دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی با مبانی دینی و قرآنی آشنا شوند

سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دانش‌آموزان ما باید در مدارس فقط به فراگیری علم و دانش اکتفا نکنند و به فراگیری مبانی دینی و قرآنی نیز ترغیب و تشویق شوند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار داشت: قرآن، نماز و عترت سه مساله مهم در آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد و معلمان و مربیان تلاش کنند دانش‌آموزان را در کنار علم آموزی با مبانی دینی و قرانی نیز آشنا کنند.

وی افزود: خداوند قرآن را به عنوان کتاب جامع و حجت کامل نازل کرده است و مبانی تمام علوم در این کتاب آسمانی بیان شده، لذا باید در همه بخش ها و علوم از این کتاب بهره برد و از آن غافل نشد.

امام جمعه سنندج با اشاره به جایگاه قرآن و توجه کتاب الهی به علوم مختلف و قسم خداوند متعال به قلم، گفت: قلم در دست علما و معلمان قرار دارد و این نشان دهنده اهمیت علم و موضوع تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه علم تنها در آموزش و تربیت خلاصه نمی شود بلکه علم باید در زمینه های مختلف تولید و توسعه داده شود، اظهار داشت: تقویت بنینه آموزش و پرورش باعث آبادانی و توسعه کشور می شود و ضرورت دارد که کمک به دستگاه تعلیم و تربیت همواره در دستور کار مسئولین قرار گیرد.     
 

آموزش حضوری بیش از ۹۶ درصد دانش‌آموزان کردستانی

دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی با مبانی دینی و قرآنی آشنا شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پس از تصمیم ستاد ملی کرونا و بازگشایی مدارس در کشور و به تبع آن در استان کردستان، برنامه ریزی های لازم برای آموزش حضوری دانش آموزان انجام شده است گفت: هم اکنون بیش از ۹۶ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کرده اند.

رشید قربانی افزود: هرچند مدارس بازگشایی شده اما آموزش بیش از ۷۵ درصد این دانش‌آموزان ترکیبی بوده و بصورت حضوری و مجازی برگزار می شود لذا تعدادی از این دانش‌آموزان نیازمند تبلت و گوشی های هوشمند هستند.

وی یادآور شد: در مدتی که آموزش‌ها مجازی شده است، هفت هزار گوشی و تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است که ۶ هزار مورد آن توسط خیرین، مردم و معلمان و یک هزار مورد نیز از محل منابع دولتی تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در حال حاضر به منظور تامین تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند،  چهار میلیارد تومان در اختیار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان گزارش عملکرد آموزش و پرورش، اقدامات، دستاوردها و موفقیت های دانش آموزان استان در مسابقات، جشنواره ها، المپیادها و رقابت های علمی، ورزشی، قرآنی و هنری را تشریح کرد.

همچنین حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی استان نیز نحوه مشارکت دستگاه های فرهنگی در برگزاری چهلمین دوره جشنواره فرهنگی دانش آموزان (جشنواره فردا) و برگزاری بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری با موضوع ایران قوی را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha