مدیرکل ارشاد فارس: نقش خوشنویسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: یکی از راه‌کارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با گسترش هنر خوشنویسی پیگیری کرد.نقش هنر خوشنویسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است

حمیدرضا قانعی روز سه شنبه در نشستی با اعضای انجمن خوشنویسان فارس با اشاره به اینکه  هنری که با آرامش بخشیدن به هنرجو، زمینه آرامش اجتماعی و رفتن به سوی تعالی را با خود دارد هنر فاخر است، افزود: متعالی بودن هنر خوشنویسی بر کسی پوشیده نیست ، شاید هنرهای دیگر امروزه با سر و صدا و جذابیت بیشتر، خواهان بیشتری دارند، باز هم آرامش و تعالی را باید در خوشنویسی که هنری اسلامی و ایرانی است، جستجو کرد.

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: انجمن خوشنویسان چون هنرمندان این رشته، ساده و آراسته، یکپارچه و یگانه، راه خویش را در پیشرفت و بالندگی بیشتر پی ‌می‌گیرد.

مجید چیزفهم دانشمندیان، رئیس انجمن خوشنویسان فارس در این نشست با اشاره به پیشینه و پویایی انجمن خوشنویسان فارس گفت: از ویژگی‌های برجسته انجمن خوشنویسیان فارس، یکپارچگی، هماهنگی و همکاری همه اعضا، هنرمندان و هنرجوهای این انجمن است که زمینه بالندگی و پیشرفت آن را فراهم آورده است. 

چیزفهم دانشمندیان با اشاره به ثبت شدن هنر خوشنویسی از هنرهای ناملموس ایران در یونسکو افزود: هنر خوشنویسی، امروزه هنری ناشناخته برای جوانان و نوجوانان شده است. رسانه‌ها و مسئولین به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش بایستی در این راستا گام بردارند. این کار نه تنها به بالندگی فرهنگی و هنری آنان می‌انجامد که کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

در این نشست دیگر اعضای انجمن خوشنویسان نیز دیدگاه‌های خود را در زمینه بالندگی و همکاری انجمن خوشنویسان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در میان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha