۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84585330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایید دوپینگ ۲ رکاب‌زن کشورمان از سوی فدراسیون دوچرخه سواری

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری با تایید بر دوپینگ دو رکاب‌زن کشورمان گفت:‌ ما در این خصوص با هیچ ورزشکاری تعارف نداریم و برای همین مساله بود که در طول سه ماه گذشته روند صدور گذرنامه بیولوژیکی را برای دوچرخه‌سواران آغاز و ادامه دادیم.

«فرهنگ شادنیا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه آگاهی نداشتن به مسایل حقوقی و قوانین دوپینگ باعث شده در بسیاری از پرونده‌ها ورزشکاران ما با مشکلات بسیاری مواجه شوند. در صورتی که اگر با قوانین آشنا بودند، ضمن بازدارندگی با محرومیت کمتری مواجه می شدند.

وی ادامه داد: به دلیل حضور و وجود پدیده دوپینگ و مشکلاتی که امروز شاهد هستیم فدراسیون دوچرخه‌سواری تمام تلاش خود را به کار گرفت تا گذرنامه بیولوژیکی را برای رکاب زنان صادر کند تا دیگر ورزشکاری نتواند تخلف کند.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در مورد دوپینگ دو رکاب زن کشورمان تایید کرد: بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، حسین محمدی‌ها به دلیل استفاده از ماده ممنوعه "اپو" تعلیق شده و باید منتظر روند اداری این پرونده بود. زمان نمونه گیری از این دوچرخه سوار مربوط به اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد) اعلام شده است و وی فعلا به حالت تعلیق درآمده است. البته او از جمله ورزشکاران پیشکسوت ما به شمار می رود که در جریان یک مسابقه در کشور ترکیه مورد تست دوپینگ قرار گرفته است. 

شادنیا یادآور شد: در روزهای آینده نیز روند اداری یک پرونده دوپینگ دیگر به سرانجام خواهد رسید و به نظر می‌رسد با مثبت شدن تست دوم رکاب‌زن کشورمان که ملی‌پوش هم است، او نیز با محرومیت مواجه شود. این رکاب زن کشورمان پس از نمونه دوم و برگزاری جلسه دفاع منتظر اعلام نتیجه و رای صادره است.

نام ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در نزد خبرگزاری ایرنا، محفوظ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha