۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84585406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ نفر بستری شدند.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و توصیه می شود تا این افراد مراقبت‌های قرنطینگی را به درستی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است، تصریح کرد: موارد فوت ناشی از کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشور کمتر است.

شیرانی با اشاره به ورود سویه اومیکرون به کشور و احتمال چرخش آن در استان توصیه کرد تا افراد بالای ۱۸ سال که از مدت تزریق دُز دوم واکسن آنها که از سه نوع سینوفارم، برکت و بهارات بوده و سه ماه از آن گذشته باشد نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واکسن ایمنی نسبی در برابر کرونا ایجاد می‌کند، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: افراد همچنان باید با اهتمام ویژه ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

شیرانی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس اومیکرون نسبت به دلتا دست کم ۲ برابر بیشتر است، خاطر نشان کرد: اومیکرون علائمی همانند سرماخوردگی،  تب، بدن درد و سرفه خشک دارد.

به گزارش ایرنا ،تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی کم خطر شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد خطر متوسط قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha