۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 2166
کد خبر: 84585489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتظار۲۰ ساله ۵۰۰ خانوار عضو تعاونی‌های مسکن شوش برای خانه‌دار شدن

دزفول - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: حدود ۵۰۰ خانوار عضو تعاونی‌های مسکن در شهرستان شوش ۲۰ سال است که به مسکن خود نرسیده‌اند و این نظارت ضعیف ادارات متولی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا سجاد اسدی مهر روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن شوش بیان کرد:قوانین روشن، شفاف و دقیق در حوزه مسکن وضع شده که وظیفه هر اداره و تشکل‌های تعاونی را تعیین کرده است.

وی افزود: ماده‌های ۱۴و ۱۵ لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چگونگی نظارت و نحوه صدور مجوزها در بخش مسکن را به صراحت بیان کرده است.

معرفی هیات مدیره‌ها متخلف در تعاونی‌های مسکن شوش به دستگاه قضایی
فرماندار شوش نیز در این نشست بیان کرد: برای هیات مدیره‌های تعاونی مسکن در این شهرستان که قانون را اجرا نکرده و مشکلاتی را برای اعضا و تعاونی‌ها ایجاد کرده‌اند و بدون طی شدن روند قانونی عضوگیری عضو غیر مرتبط گرفته‌اند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
عدنان غزی افزود: متاسفانه  اراده‌ای وجود دارد که نمی خواهد مشکلات تعاونی مسکن مهر پنج شوش حل و به سرانجام برسد.

وی گفت: ۱۸ سال است که این مشکلات و از بدو شکل گیری تعاونی های مسکن مهر در این شهرستان وجود دارد.

غزی ادامه داد:از روسای ادارات مرتبط می‌خواهم در راستای حل مشکلات تعاونی های مسکن مهر شفاف عمل کرده و در جلسه های آینده شورای مسکن، مدیر عامل و هیات مدیره های هر تعاونی که دعوت می‌شود حضور یابند.
فرماندار شوش از الزامی بودن اجرای مصوبات شورای مسکن تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: ادارات مرتبط بدون نظر شورای مسکن حق هیچ داوری را ندارند.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی مدیران اجرایی مسکن مهر در خوزستان در حل نشدن مشکلات تعاونی های مسکن مهر در شوش نفع می‌برند و اراده‌ای برای حل مشکلات پیش روی مسکن ندارند.
محمدکعب عمیر با انتقاد شدید از اعمال نشدن قانون در تعاونی های مسکن افزود: تعاونی های مسکن قانون دارند و می‌بایست ضمن اجرای قانون برای حل مشکلات خود از ماده قانونی استفاده کنند.
وی ادامه داد: پس از چالش شرکت هفت تپه که حل شد، مشکلات مسکن مهر دومین چالش بزرگ شهرستان شوش است و برگزار نشدن مجامع تعاونی ها و نبود اراده در برخی مدیران استان بدلیل صاحب نفع بودن در تعاونی ها موجب شده مشکلات پیش آمده در این تعاونی‌ها، یا حل نشدن و یا زمانبر بودن مشکل آنها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha