۲۵ نفر به مجموع بستری شدگان کرونا در هرمزگان اضافه شد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته ۲۵ نفر به مجموع بستری شدگان کرونا در استان اضافه شد و شمار بستری ها به ۸۰ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع بستری ها ۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۴۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰۸ نفر از این شمار در قرنطینه خانگی به سر می برند.

نوروزیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته مورد فوتی جدید کرونا در هرمزگان ثبت نشده، تصریح کرد: از ابتدای شروع پاندمی کرونا تاکنون ۲ هزار و ۴۵۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون کرونا و نقش آن در کاهش مرگ و میر و شمار بستری ها در مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر سویه او میکرون در کشور مشاهده شده که قدرت انتشار و انتقال آن بسیار بیشتر از سویه های قبلی است و براساس تحقیقات انجام شده، این سویه در افراد واکسینه شده، تاثیر کمتری دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان را ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۱۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این شمار یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۴۵ نفر هر دو دز و ۱۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر دز سوم را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون کرونا در هرمزگان مطلوب بوده و دز اول واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۲ سال بیش از ۹۶ درصد و دز دوم بالای ۸۴ درصد انجام شده است.

نوروزیان با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی ، اظهار داشت: در شرایط فعلی که شاهد شیوع سویه اومیکرون هستیم، علاوه بر واکسیناسیون باید در انجام شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی بسیار جدی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha