گرد و غبار آموزش حضوری در سرخس را تعطیل کرد

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: به دلیل زیاد بودن میزان ذرات گرد و غبار در این شهرستان، مدارس و آموزش حضوری در بخش مرکزی این شهرستان روز اول دی ماه تعطیل شد.

محمد رضا رجبی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آلایندگی زیاد و وجود گرد و غبار و عدم امکان پاکسازی مدارس از تبعات این پدیده جوی علت تعطیلی مدارس در شهر سرخس و ۴۰ روستای بخش مرکزی آن بوده است.

وی ادامه داد: دیروز شدت گرد و غبار در شهر سرخس به حدی بود که در مقطعی دید افقی به کمتر از ۱۰ متر رسید لذا براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان امروز چهارشنبه آموزش در بخش مرکزی به شکل مجازی و در بخش مزداوند به صورت حضوری خواهد بود.

فرماندار سرخس گفت: با توجه به شرایط جوی برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران طی امروز چهارشنبه محتمل خواهد بود.

رجبی مقدم ادامه داد: دیروز به خاطر کاهش دید، حرکت قطار در مسیر مشهد - سرخس و بالعکس لغو شد اما اعمال ممنوعیت تردد در جاده ترانزیتی مشهد-سرخس برای خودروها ممکن نیست چرا که تنها راه ارتباط شهرستان همین مسیر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز ۲۷ آذر ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به عدد آلودگی، وضعیت آلودگی هوای شهرستان سرخس را "بحرانی " توصیف کرد و همین وضعیت موجب تعطیلی آموزش حضوری در مدارس این شهرستان طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه شد.

طبق گزارشهای تایید نشده از منابع محلی طی روزهای گذشته میزان ریزگردها و گرد و غبار در شهرستان سرخس تا ۲۰ برابر شرایط استاندارد رسیده است و این منابع با استناد به پیش آگهی های هواشناسی از تداوم شرایط ناپایدار و گرد و غبار در این شهرستان و به ویژه بخش مرکزی آن طی روزهای جاری خبر داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha