پیکر شهید حاج حسن ایرلو تشییع شد

تهران - ایرنا - مراسم تشییع پیکر شهید حاج حسن ایرلو سفیر فقید کشورمان در یمن روز چهارشنبه در شهرک شهید محلاتی با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت و امور دفاعی ایرنا، در این مراسم که از مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی با نوای یا زهرا (س) و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با حضور پیکر شهید ایرلو آغاز شد دوستداران اهل بیت(ع) و عاشقان ولایت پیکر شهید را تا مقبره شهدا تشییع کردند.  

خانواده شهید ایرلو، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه و حجت الاسلام والمسلمین محمدی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه قدس و فرماندهان دوران دفاع مقدس و مقاومت و جمعی از مسئولان شرکت دارند.
 

پیکر شهید حاج حسن ایرلو تشییع شد


حاج  حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن بامداد روز سه شنبه ۳۰ آذر ماه آسمانی شد و به برادران و همرزمان شهیدش پیوست.

حاج‌حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایـ‌ـران در یمن، رفیق و همرزم سردار سلیمانی، به دلیل جراحات شیمیایی و محاصره دارویی یمن و ابتلا به ویروس کرونا و محدودیت بازگشت به ایران توسط ائتلاف سعودی، دیرهنگام و در شرایط نامناسب جسمی و در اوج درگیری با ویروس کرونا به کشور منتقل شد و سرانجام سحرگاه دیروز به شهادت رسید.

خانواده ایرلو در انقلاب اسلامی سرافراز است. پیش از این دو فرزند این‌خانواده در دفاع مقدس به شهادت رسیده و امروز خانواده ایرلو سومین شهید خود که سفیر ایران در یمن بود را تقدیم انقلاب کرد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، حسین ایرلو به‌عنوان سرباز پس از طی دوران آموزش نظامی به جبهه جنگ اعزام می‌شود و این حضور، قریب به ۴ سال به طول می‌انجامد. او توفیق یافت تا در طول ۴ سال در سمت‌های مختلف ضمن یاری رزمندگان اسلام، دشمن متجاوز را به خاک سیاه بنشاند. آخرین سمت او فرماندهی تیپ بود و سرانجام در بیست و پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید.

دیگر شهید این خانواده اصغر ایرلو است. اصغر کوچک‌ترین پسر خانواده ایرلو بود.

او در بیست و یکمین روز مرداد ۱۳۴۵ در تهران دیده به جهان گشود. وقتی به جبهه رفت، به زحمت سنش به ۱۵ سال می‌رسید. مدتی در کردستان بود و بعد مدتی هم در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و مدتی هم در لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با وجود سن کم، پا به پای برادرانش در عملیات‌های بزرگ شرکت کرد. در عملیات والفجر هشت در جزیره ام‌الرصاص به شدت زخمی شد، طوری که پایش را روی زمین می‌کشید، اما باز به جبهه برگشت.

سرانجام اصغر ایرلو در ۱۲ / ۰۲ / ۱۳۶۵ در حالیکه جانشین گردان حضرت علی اصغر(ع) بود، در منطقه فکه به شهادت رسید.

هر دو برادر جزو شهدای جاویدالاثر هستند و پیکر آنها مفقود است.

پیکر شهید پس از اقامه نماز در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha