سه نماینده سمنان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورشی برتر شدند

سمنان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: سه نماینده استان در بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی این کانون رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند.

نبی الله خدابخشی روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز داشت: ۲ نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با ارایه اثر مشترک در بخش علمی رتبه اول و یک نماینده در بخش آیینی رتبه دوم کسب کردند.

 وی ادامه داد: اثر مشترک محمدرضا طبسی و مریم صفانیا از سمنان با عنوان «رویکرد بینامتنی و ترامتنی به حضور عناصری از هنرها و صنایع‌دستی در برخی از افسانه‌های عامیانه ایرانی» در بخش مقاله رتبه اول را از آن خود کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان  بیان کرد: سید یاسین آل‌داوود عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان نیز در بخش آیینی سنتی(دختران و پسران)، رتبه‌ دوم را کسب کرد.

وی اضافه کرد: پنج نماینده از استان سمنان در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کردند که از این تعداد سه نفر برگزیده شدند.

خدابخشی یادآور شد: بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنجشنبه ۲۵ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون آغاز شد و پس از پنج‌روز با حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور به شکل حضوری و قصه‌گویانی از پنج قاره جهان به شکل برخط، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ طی برگزاری مراسمی با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان، به عنوان اعضای لطیف، پاک و امیدافزای جامعه، نقش مهم و پررنگی در تعیین چشم‌انداز کشور دارند از این رو پرورش تفکر و استعدادهای آنان همواره در اولویت کاری کانون قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: آموزش و پرورش تفکر و استعداد کودکان و نوجوانان در فضای داستانی و سرگرمی به مراتب اثربخشی بیشتری نسبت به آموزش مستقیم دارد و کسب مقام‌های برتر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در جشنواره‌های مختلف نشان از پویایی این راهبرد در استان است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نزدیک به ۳۲ هزار و ۸۴۱ نفر عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha