دمای هوای مازندران تا ۱۴ درجه کاهش می‌یابد

ساری - ایرنا - همزمان با آغاز فصل زمستان ، سرمای زمستانی نیز حرکتش را به سمت مازندران آغاز کرده است تا شهروندان استان پس از پشت سر گذاشتن یک هفته نسبتا گرم پاییزی شاهد کاهش هشت تا ۱۴ درجه ای دما و یخبندان شبانه در برخی مناطق کوهستانی باشند.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با انتشار پیش بینی هفتگی و جدول پنج روزه اعلام کرد که شهروندان استان از فردا پنجشنبه شاهد کاهش محسوس و تدریجی دمای هوا خواهند بود و شنبه هفته آینده هم سردترین روزشان را با یخبندان شبانه در تمامی مناطق کوهستانی و زیر صفر رفتن دمای هوا در بعضی از این مناطق تجربه خواهند کرد.

 طبق این پیش بینی بیشترین میزان کاهش دما مربوط به مناطق جلگه ای خواهد بود که طی روزهای گذشته در برخی شهرستان ها مانند گلوگاه گرمای ۲۸ درجه ای را تجربه کرده بوند.

جدول پیش بینی پنج روزه دمای هوای استان نشان می دهد که دمای هوا طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین هشت تا ۱۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش خواهد یافت.

طبق پیشبینی هواشناسی، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای مازندران مربوط به مناطق مرکزی از جمله شهرستان های ساری، جویبار، سیمرغ و قائمشهر است بگونه ای که دمای هوای این شهرها از ۲۳ درجه سانتیگراد بالا صفر در روز جاری با ۱۲ درجه کاهش در روز شنبه به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و کمترین میزان کاهش دما نیز با ۶ درجه سانتی گراد  مربوط به رامسر است.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز ار روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت و بیشترین میزان کاهش دما نیز با ۱۴ درجه در کیاسر و سواد کوه اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوای این مناطق نیز از ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۴ درجه کاهش در روز شنبه به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و کمترین میزان کاهش دما نیز با ۱۰ درجه مربوط به کلاردشت است.

جدول پنج روزه همچنین نشان می دهد که طی این مدت دمای هوای شبانه در منطقه کوهستانی بلده نور به ۹ درجه زیر صفر و سیاه بیشه چالوس و کجور نوشهر هم به هشت درجه زیر صفر می رسد. کلاردشت ، رینه آمل و آلاشت سوادکوه نیز دمای هوای شبانه هفت درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد. 

دمای هوای روزانه در سردترین زمان این دوره یعنی روز شنبه هفته آینده در سیاه بیشه به ۲ درجه زیر صفر و بلده و آلاشت به یک درجه زیر صفر خواهد رسید و شهروندان کیاسری و سوادکوهی هم دمای هوا صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

دمای هوای مازندران تا ۱۴ درجه کاهش می‌یابد

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز جاری را هم صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز ابری با وزش باد و از شب به تدریج با بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است. روز پنجشنبه نیز در مناطق غربی مازندران هوا ابری همراه با کاهش دما، گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی هم نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

طبق پیشبینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز جمعه ابری با بارش پراکنده باران و از بعدازظهر با افزایش بارندگی با وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات نیز با بارش برف همراه است.

شرایط جوی مازندران در روز شنبه هفته آینده نیز ابری همراه با با بارندگی و در ارتفاعات و کوهپایه ها مه آلود با بارش برف، وزش باد و از شب به تدریج با کاهش ابر و در روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دمای شبانه پیش‌بینی شده است.

جدول داده های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۲۷.۷ گرم ترین و بلده با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین زمان به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته چهار درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر  نیز تا بعد از ظهر امروز با موج کوتاه و طی امشب و فردا نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha