معاصرسازی حضرت مریم در کنگره ولایت اجتماعی زن

تهران- ایرنا- مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شخصیت زنان صدر اسلام و بانوان الگو معمولا به صورت تک‌بعدی مطرح شده اما می‌توان زمینه‌های اثرگذاری این زنان را در اجتماع بررسی کرد، به همین منظور معاصرسازی حضرت مریم در کنگره بین‌المللی ولایت اجتماعی زن بررسی می‌شود.

عاطفه سعیدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: چهارمین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور خانواده های شهدای مسیحی، ارامنه و آشوری و جمعی از مسئولان، به منظور معاصرسازی سبک زندگی حضرت مریم فردا (پنجشنبه، ۲ دی) به‌ صورت حضوری و مجازی در وزارت کشور برگزار می شود. 

وی از ضرورت تبیین شخصیت زنان الگو برای بانوان امروز جامعه سخن گفت و افزود: در این برنامه سبک زندگی حضرت مریم بیان می شود و برای سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و هفته زن در پنجمین نشست به بازخوانی زندگی دختر رسول خدا (ص) خواهیم پرداخت. 

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب معتقدند محور حضور زن در خانواده است ولی زمینه اثرگذاری های جدی در اجتماع از بستر خانواده تعریف می شود و لذا تلاش داریم تا زمینه های اثرگذاری بانوان را در این الگوی سوم یعنی غیر از ملاک های غرب و شرق بررسی کنیم. 

وی افزود: تاکنون سه نشست در زمینه ولایت اجتماعی زن برگزار و با استقبال خوبی روبرو شده است؛ به گونه ای که سومین نشست با حضور ۴۰ هزار نفر در روبیکا بوده و به همین منظور لینک های عربی و انگلیسی این نشست را نیز برقرار کردیم تا بانوان کشورهای دیگر نیز بتوانند از مباحث مطرح شده استفاده کنند.

سعیدی نژاد ادامه داد: نشست چهارم نیز به‌صورت حضوری و مجازی با حضور نماینده‌های اقلیت‌های مذهبی در ایران و سخنرانی شخصیت هایی همچون حسن رحیم پور ازغدی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران، کشیش رایان عیسی و خانم‌ها لاویان اسلام شناس کلیمی و بشیری، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولانی از امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداری تهران و برخی نهادهای دیگر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha