امسال در ۹ استان کشور کارگاه ارتقای سواد رسانه‌ای برگزار شد

سمنان- ایرنا- معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقا و به‌ روز رسانی سواد رسانه‌ای خبرنگاران از ابتدای امسال تاکنون در ۹ استان کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مریم امیدی شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در گفت و گو با رئیس و خبرنگاران این رسانه ابراز داشت: ۵۰ تا ۷۰ نفر در هر دوره آموزشی ارتقای سواد رسانه‌ای شرکت کردند.
معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال به دلیل ویروس کرونا و خطر انتقال بیماری تمامی دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
وی بیان کرد: آموزش و به‌ روزرسانی سواد رسانه‌ای نیاز خبرنگاران در جامعه کنونی است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه با استقبال از این دوره‌ها، مهارت‌هایشان را ارتقا دهند.
امیدی اضافه کرد: شرایط فعلی که دشمنان با جنگ روانی به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود هستند ارتقای آگاهی و دانش اصحاب رسانه کمک کننده در ناکامی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به اهدافشان است.
وی یادآور شد: خبرنگار با قلمش سرباز در معرکه جنگ روانی است و ارتقای دانش، بر اثربخشی قلم خبرنگار می‌افزاید.
معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد اسلامی آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی در موضوعات مختلف به درخواست خبرنگاران را  دارد.
محمد جهانگیریان رییس خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان نیز ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون با همراهی خبرنگاران توانمند استان بیش از چهار هزار و ۱۰۰ محصول خبری تولید و منتشر شد و دستکم چهار تا پنج‌هزار نفر در روز از تارنمای خبرگزاری ایرنا سمنان بازدید می‌کنند.
به گزارش ایرنا، معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید و نظارت بر برگزاری امتحان دوره مقدماتی خبرنگاری به استان سمنان سفر کرده است.

این امتحان فردا پنجشنبه در مجتمع فرهنگی کومش سمنان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha