۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84587950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل تامین قیر یارانه‌ای اجرای طرحهای راهسازی را درزنجان کُند کرده است

زنجان - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان تهیه قیر است به جهت مشکلاتی که در تامین توزیع قیر یارانه‌ای وجود دارد با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه‌ها مواجه هستیم.

اصغر اسماعیلی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: راه و شهرسازی استان زنجان منتظر تخصیص و تامین اعتبارات نمی‌ماند و از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه‌های راهسازی استفاده می‌کند.
به گفته وی، در حال حاضر تنها مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه سازی استان تهیه قیر است و به جهت مشکلاتی که در خصوص تهیه و تامین توزیع قیر یارانه‌ای در کشور وجود دارد، متاسفانه با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه ها رو به رو هستیم.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تکمیل آسفالت بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر جاده در زنجان به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیگیر اخذ اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان زنجان هستیم.
اسماعیلی تاکید کرد: هم اکنون سه پروژه در شهرستان طارم اجرا می‌شود که سه راهی بناب به منجیل از پروژه‌های مهم شهرستان طارم به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: سه قطعه از این محور از سال  ۹۰ تا ۹۲ زیر ترافیک رفته و سرخه دیزج به گیلوان هم قبل از این به بهره برداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قطعه اصلی این پروژه که قطعه ۲۰محسوب می شود و واریانت ۳۲ کیلومتری بوده که با اجرای کامل آن در کنار یال غربی رودخانه، تعدادی از گردنه‌های جاده طارم را حذف می‌کند.
به گفته اسماعیلی، اجرای این پروژه با توجه به سخت و صعب العبور جاده زمان زیادی می طلبد.
وی ادامه داد: ۳۲ کیلومتر از این مسیر عملیات خاکبرداری را انجام خواهیم داد، احداث ابنیه و ساخت روسازی هم عملیاتی می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، پروژه شفت به ملاسرا را یکی دیگر از پروژه‌های حوزه راه شهرستان طارم بیان کرد  که ۱۰ کیلومتر از این مسیر در دست آماده سازی تا پایان امسال زیر ترافیک می رود.
به گفته وی، پروژه درام - کلور در استان اردبیل قرار دارد و یکی از پروژه‌های مهم راه استان زنجان در غرب طارم است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۱۷  کیلومتر از این مسیر در حوزه این استان است که ۱۱ کیلومتر از این محور آسفالت شده و ۶ کیلومتر از آن در دست ساخت ابنیه، خاکبرداری و خاکریزی قرار دارد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: سال آینده این مسیر ارتباطی بهره برداری و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی افزود: سالانه اعتبارات خاصی از محل اعتبارات ملی شرکت ساخت و توسعه راه های کشور دریافت می‌کنیم و بهره برداری این پروژه‌های بیان شده نیازمند اعتبار زیادی است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیشتر پروژه‌های راه سازی در  زنجان بین استانی است.
اسماعیلی، پروژه زنجان به بیجار، زنجان - دندی- تخت سلیمان، سه راهی سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ، مسیر بناب - منجیل را به ترتیب مشترک با استانهای کردستان، آذربایجان غربی، همدان و گیلان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha