۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84587953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری تا ۱۲ دی‌ماه بارشی نخواهد داشت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، دی را کم‌بارش‌ترین ماه زمستان در استان دانست و گفت: تا ۱۲ این ماه برای استان بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های پاییز امسال با افزایش چهار درصدی نسبت به میانگین بلندمدت به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در زمستان نیز در حد نرمال باشد.

وی ادامه داد: بارش‌های نرمال نمی‌تواند عمق خشکسالی در استان را جبران کند و از آنجا که با افزایش دما روبرو هستیم تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران ذخایر پایداری را به همراه نخواهد داشت.

چراغپور تصریح کرد: اگر چه به طور میانگین بارش‌ها در پاییز امسال با افزایش جزیی روبرو بوده اما در بسیاری از مناطق استان با کسری شدید بارش‌ها مواجه هستیم به طوری که بارش‌ها در کوهرنگ و شهرکرد ۱۹ درصد، در فرخشهر ۴۱ درصد، سورشجان ۲۷ درصد و فارسان ۲۱ درصد کسری دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تغییر اقلیم و به دنبال آن گرم شدن هوا را عامل ذوب یخچال‌های دائمی استان عنوان کرد و گفت: بارش باران برف و یخ موجود را هم ذوب می‌کند و از این طریق دشت‌های استان به خوبی تغذیه نمی‌شود.

چراغپور کمینه دمای شهرکرد در روز پنجشنبه را ۷.۸ درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت: استقرار هوای سرد تا روزهای ابتدایی هفته آینده در استان حاکم است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha