سالانه ۵۴.۶ میلیون مترمعکب آب از چاه‌های مجاز مهاباد برداشت می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب مهاباد گفت: سالانه ۵۴.۶ میلیون مترمکعب آب از هزار و ۵۷۵ چاه مجاز و دارای پروانه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و شرب این شهرستان برداشت می‌شود.

رضا جهین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۳۷۵ حلقه چاه مجوز دار در بخش کشاورزی مهاباد وجود دارد که دارای پروانه بوده و سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب برای مصارف کشاورزی از آنها برداشت می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹۷ حلقه چاه مجوز دار مربوط به بخش صنعت شهرستان است که سالانه ۳.۵ میلیون متر مکعب آب از آنها تخلیه می شود.

مدیر امور آب مهاباد با اشاره به اینکه برای مواقع بحران و همچنین پدافند غیر عامل نیز چاه آب شرب پیش بینی شده است، اضافه کرد: سه حلقه چاه شرب شهری نیز با حجم تخلیه یک میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است. 

جهین با بیان اینکه طبق برنامه مدیریت منابع آبی استان امسال مسدود کردن ۱۲۰ حلقه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۶۲ حلقه آن مسدود شده و مابقی نیز تا پایان مسدود خواهد شد، ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.

مدیر امور آب مهاباد اضافه کرد: در کنار انسداد چاه های غیرمجاز، امسال از حفر ۱۵ فقره چاه غیرمجاز دیگر نیز جلوگیری و در این ارتباط نیز پنج دستگاه حفاری شامل سه دستگاه تراکتور و ۲ دستگاه کمپرسور توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است. 

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha