۱۱۸ طرح صنعتی در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای جذب سرمایه‌گذاری گفت: اکنون ۱۱۸ طرح صنعتی در شهرستان لردگان در حال اجرا است.

سجاد رستمی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان لردگان که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۴۰۰ نفر فرآهم می‌شود.
وی افزود: از مجموع طرح‌های تولیدی و صنعتی در حال سرمایه‌گذاری شهرستان لردگان، جواز تاسیس ۵۸ طرح در سال‌جاری صادر شده است.
رستمی تصریح کرد: طرح تولیدی صنعتی کریستال ملامین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پیش‌بینی بهره‌برداری تا ۲ سال آینده از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرای شهرستان لردگان به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ۴۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی و ۳۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی شهرستان لردگان فعالیت دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پتروشیمی لردگان با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین واحد صنعتی و از صنایع مادر و پیشران است.
وی گفت: هم‌اکنون ۹ معدن سنگ تزیینی، مرمریت و گچ با ۱۲ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی در شهرستان لردگان فعالیت دارد.
رستمی تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری درخواست تسهیلات تکمیل و بهره‌برداری از ۱۲ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و فعال کردن سه واحد تولیدی راکد ارائه می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای زیرساخت‌های صنعتی لردگان امسال ۱۳۰ میلیارد ریال شامل ۸۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی و ۴۵ میلیارد ریال در ناحیه صنعتی لردگان هزینه شده است.

۱۱۸ طرح صنعتی در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است
حمیدرضا فلاح تصریح کرد: این میزان هزینه تا پایان سال‌جاری به افزون‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد و ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی لردگان در سال آینده پیش‌بینی شده است.
فلاح اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ارتقای شهرک صنعتی لردگان به منطقه ویژه درخواست می‌شود.
وی تاکید کرد: احداث ناحیه صنعتی شماره ۲ لردگان با عنوان ناحیه پتروشیمی لردگان با ۲۰۰ هکتار وسعت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ صورت میدانی از مناطق مختلف و طرح‌های شهرستان لردگان بازدید و در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی شرکت کرد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.
لردگان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha