راه دسترسی ۱۳ روستای مهاباد بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، راه دسترسی ۱۳ روستای این شهرستان که بر اثر بارش برف مسدود و تردد در آنها بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نبود، بازگشایی شد.

محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این هم‌اکنون عوامل راهداری با استفاده از انواع ادوات راهداری مشغول بازگشایی راه دسترسی ۶ روستای دیگر این شهرستان در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه های روستاهای "میرسه"، "جانداران"، "سرخواب"، "چومان" و "کارگ" و "هرمه" راه های مسدود شده هستند، اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته نیز ۴۵ دستگاه خودرو سواری و سنگین در محورهای مختلف این شهرستان از جمله گردنه "زمزیران"، "قره بلاغ" و مسیر مهاباد به پسوه رهاسازی شده و به بیش از ۱۵۰ نفر خدمات راهداری ارایه شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به اینکه ارتفاع برف در گردنه ها بالای ۴۰ سانتی متر است، اظهار داشت: هم‌اکنون پنج تیم برف روبی در همه محورهای مواصلاتی و جاده‌های این شهرستان مستقر بوده و راهداران به صورت شبانه روزی در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های ‌این شهرستان کرده‌اند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.

خادمی همچنین از رانندگان خواست به دلیل تداوم بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha