پروژه تالار شهر اردبیل در سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد

اردبیل- ایرنا- نماینده شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که پروژه بزرگ تالار شهر اردبیل تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، صدیف بدری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: احداث مجموعه بزرگ فرهنگی استان اردبیل با عنوان تالار شهر اردبیل که در شهرک کوثر جانمایی شده از سال‌های پیش آغاز و اسکلت‌بندی و دیوارکشی آن به پایان رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل در روزهای پایانی مهرماه امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه نیمه تمام پیش‌بینی شد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: برای تامین بودجه مورد نظر تلاش می‌شود که در سال آینده مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۶ برای این پروژه جذب شود.

وی اضافه کرد: تالار شهر اردبیل به عنوان مرکزی در شان اصحاب فرهنگ و هنر استان، فرصت و بستری برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان ایجاد خواهد کرد.

بدری همچنین اظهار کرد: مبلغ سه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای تعمیر و تجهیز خانه مطبوعات اردبیل پیش‌بینی شده است که از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شود تا محل مناسبی برای اصحاب رسانه فراهم گردد.

پروژه تالار شهر اردبیل سال ۱۳۸۸ مصوب و در سال ۸۹ آغاز شد اما در سال ۹۲ به علت مشکل پروانه و قرار گرفتن در حریم برق فشار قوی تعطیل شد؛ تا اینکه با هماهنگی با شهرداری و استانداری مشکلات برطرف و عملیات احداث آن از سر گرفته شد.

این پروژه که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع شامل یک سالن تخصصی ویژه موسیقی با ظرفیت ٧٠٠ نفر و یک سالن ویژه نمایش با سن متحرک و ظرفیت ٦٠٠ نفر خواهد بود.

تالار شهر به عنوان بزرگترین طرح عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیش‌تر قرار بود در سال ۹۶ آماده بهره‌برداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha