۴۹۳ هزار دز واکسن طی آذر امسال در آذربایجان غربی تزریق شد

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: در آذرماه امسال، حدود ۴۹۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که نشان دهنده تزریق روزانه به طور متوسط ۱۶ هزار و ۴۰۰ دُز است.

علی افشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آذرماه امسال ۱۱۹ هزار دُز نخست واکسن تزریق شد که سهم ۲۴ درصدی در کل واکسیناسیون انجام شده در آذرماه امسال است.

وی اضافه کرد: همچنین در این ماه، ۲۷۱ هزار دُز واکسن نوبت دوم و ۱۰۲ هزار دُز واکسن نوبت سوم تزریق شد که نشان دهنده تمرکز بیشتر به تزریق دُزهای دوم و سوم است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون نزدیک به چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۲.۴ میلیون دُز اول، بیش از ۲ میلیون دُز دوم و افزون بر ۱۲۷ هزار دُز سوم است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

افشانی گفت: همچنین افراد بالای ۱۸ سال می توانند در صورت گذشت سه ماه از تزریق دز دوم، دز سوم را تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۱۴ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون بیش از ۴ درصد است.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha