۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84588300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برف میهمان پایان هفته مناطق غربی کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: مناطق غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سقز، زرینه و دیواندره در روزهای پایانی این هفته شاهد بارش برف خواهند بود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش‌ها که بیشتر به صورت برف است از امروز شروع شده و تا فردا (جمعه) تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها بیشتر مناطق غربی و ارتفاعات مرکزی استان را در بر می‌گیرد و در شهر سنندج از شدت کمتری برخوردار است، افزود: احتمال اختلال تردد در این مناطق وجود دارد که توصیه می شود از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز شنبه تا اواخر هفته آینده شاهد هوای پایداری در سطح استان هستیم اما با ورود یک توده هوای سرد به کردستان، هفت تا هشت درجه دمای هوا کاهش می یابد.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در قروه با دمای منفی چهار درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۲ و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha