تکمیل پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (پنجشنبه) در دیدار با رییس جمهور، گفت: تکمیل پروژه های عمرانی و تقویت زیرساخت ها در این استان کم برخوردار نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا ، سید علی احمدزاده  در نشست مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله سید ابراهیم رییسی به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در بخش گردشگری، آب، نفت و گاز، معادن و سایر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها باید به کمک توسعه کهگیلویه و بویراحمد بیاید که از دولت سیزدهم می‌خواهیم  در این زمینه جدی ورود کند.

احمدزاده به دستاوردهای سفر  رییس جمهور و برخی اعضای دولت در نهم مهرماه به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: اعتباراتی خوبی در این سفر برای استان مصوب شد و انتظار داریم که مساعدت ویژه‌ای برای سرعت بخشی به روند تخصیص اعتبارات عمرانی به استان شود.

وی همچنین اظهار داشت: این استان نیازمند تغییر مدیران است و در همین خصوص مدیرانی جهادی، انقلابی و همسو با دولت به وزارت‌خانه‌ها و سازمان معرفی کردیم اما برای انتخاب آنها تعلل می‌شود.

در خواست نمایندگان حوزه های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد از رییس جمهور

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این دیدار  به تاخیر تکمیل پروژه پاتاوه - دهدشت به عنوان یک محور ارتباطی ملی اشاره کرد و گفت: نیاز است که دولت برای تکمیل این پروژه اعتبار بیشتری را تزریق کند.

سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار خواستار توجه ویژه دولت برای رفع مشکل بیکاری این دو شهرستان شد.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو، هلدینگ‌های وابسته به وزارت دفاع و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) نسبت به سرمایه گذاری در استان اقدام کنند.

براساس این گزارش ،  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گزارشی کاملی از مشکلات و تنگناهای ساختاری و زیرساختی احصا شده این استان را تشریح کرد و در خواست های از جمله  تامین و تخصیص اعتبارات پروژهای سفر رییس جمهور و هیات دولت، اعطای تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری، تامین اعتبار برای اتمام پروژه های نیمه تمام ، ایجاد ۲ شهرستان دیشموک و چاروسا،  تامین اعتبار سد تنگ سرخ یاسوج و نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در خیرآباداز رییس دولت سیزدهم داشت.

توجه وزارت نفت به سرمایه گذاری در صنایع بزرگ وابسته به نفت و گاز در سطح استان، رفع موانع سد آبریز در کهگیلویه ، رفع موانع و مشکلات آبرسانی دشت امام زاده جعفر و باشت و منطقه ناز مکان و دیل، تامین اعتبار برای اتمام جاده دهدشت پاتاوه، توجه و تسریع در ساخت سد سقاوه،  توجه به جاده های روستایی و صعب العبور و طرح های گردشگری در سطح استان و دیگر پروژه های نیمه تمام استان بود از دیگر مطالبات استاندار و مجمع نمایندگان استان از رییس جمهور بود که در قالب بسته ای در اختیار آیت الله رییسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha