نماینده مجلس: احیای دشت خانمیرزا مطالبه اصلی مردم این شهرستان است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای دشت خانمیرزا از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود که انتظار است این مطالبه محقق شود.

حسین بامیری روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان خانمیرزا که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تاکید کرد: وجود رودخانه کره‌بس در شهرستان خانمیرزا ،فرصت مطلوب و ظرفیت مناسبی برای تامین آب و احیای دشت خانمیرزا است که مطالعات علمی آن در سال‌های گذشته تهیه شده است.
وی افزود: با توجه به شکل‌گیری دولت انقلابی و همراهی مجلس شورای اسلامی، می‌توان روند بهره‌مندی بیشتر مردم به‌ویژه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا از ظرفیت‌های مختلف به‌خصوص منابع آب پایدار را فراهم کرد.
بامیری تصریح کرد: ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هرچه سریع‌تر بالفعل و از این استفاده مطلوب شود.
وی یادآور شد: دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای تونل‌های یک و ۲ کره‌بس در جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان منابع اعتباری مورد نیاز را از ردیف‌های ملی پیش‌بینی کند.
بامیری اظهار داشت: از بودجه امسال ۶۸۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آبی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در نظر گرفته شد که این مبلغ فقط در اختیار شهرستان خانمیرزا اختصاص پیدا کرد.

۳۲ درصد اعتبارات استانی شهرستان خانمیرزا اختصاص پیدا کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۳۲ درصد اعتبارات استانی شهرستان خانمیرزا اختصاص داده شد.

علی شهریارپور تاکید کرد: امسال ۳۶۷ میلیارد ریال اعتبار استانی به شهرستان خانمیرزا اختصاص داده شد که از این میزان اعتبار تاکنون ۱۱۳ میلیارد ریال برابر ۳۲ درصد تخصیص یافته است.
شهریارپور تصریح کرد: اعتبارات استانی شهرستان خانمیرزا نسبت به سال گذشته ۴۷۳ درصد رشد داشته است و امسال از محل سایر منابع اعتباری ۶۶۸ میلیارد ریال با ۵۳ درصد تخصیص به شهرستان خانمیرزا اختصاص پیدا کرد.
شهریارپور اظهار داشت: مجموع اعتبارات شهرستان خانمیرزا از ردیف‌های بودجه‌ای مختلف چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که از این مبلغ یک‌هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.
امام جمعه مرکز شهرستان خانمیرزا نیز گفت: استقرار نمایندگی ادارات کل چهارمحال و بختیاری مانند شبکه بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، هلال‌احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر و تبلیغات اسلامی در این شهرستان سرعت یابد.
حجت‌الاسلام علی حسین‌پور تاکید کرد: مردم شهرستان خانمیرزا هم‌اکنون با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.
وی افزود: انتقال آب از رودخانه کره‌بس تخصیص اعتبار گرفته است و تسریع در روند اجرای این طرح می‌تواند مشکل آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در شهرستان خانمیرزا را رفع کند.
حسین‌پور به لزوم احداث بیمارستان در آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا اشاره و تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن  شهرستان در جاده ترانزیتی ،نسبت به راه‌اندازی بیمارستان جداگانه در این شهرستان اقدام شود.
وی یادآور شد: راه‌اندازی شهرک صنعتی و مجتمع دامپروری و دعوت از سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در شهرستان خانمیرزا باعث رشد اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
حسین‌پور اجرای طرح آبخیزداری و احیای تالاب خانمیرزا را ضروری دانست و اظهار داشت: رعایت عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای در توزیع اعتبارات جزو خواسته‌های مردم این شهرستان است.
مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات مصوب ملی و استانی شهرستان خانمیرزا در سال‌جاری ۹۷ میلیارد ریال بوده است.
فرشید ریاحی سامانی تاکید کرد: این اعتبارات برای اجرای ۲۳ ریزپروزه در ۱۹ روستای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است و این طرح‌ها هم‌اکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی‌دارد.
وی افزود: سهمیه مسکن روستایی شهرستان خانمیرزا ۳۷۰ فقره است که از این تعداد ۲۲۰ نفر تشکیل پرونده داده‌اند اما برای تامین زمین با مشکلاتی مواجه هستیم. 
ریاحی تصریح کرد: همچنین ۴۳۶ واحد مسکونی برای طرح جهش مسکن به شهرستان خانمیرزا اختصاص داده شده که اجرای آن هنوز به‌علت نبود زمین محقق نشده است.
وی یادآور شد: اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان برای شهرستان خانمیرزا به‌منظور ارائه در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان خانمیرزا از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
جهانبخش سلیمیان تاکید کرد: برای گازرسانی به گلخانه‌های کشاورزی شهرستان خانمیرزا یک طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح در بهار ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و زمینه تحول در حوزه کشاورزی، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان خانمیرزا پرداخت شده است.
حفیظ الله فاضلی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۶ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در شهرستان خانمیرزا پرداخت شد.
وی یادآور شد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهارمحال و بختیاری و شهرستان خانمیرزا به‌شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان خانمیرزا به‌لحاظ آب‌های زیرزمینی وضعیت مطلوبی ندارد و دشت کشاورزی آن جزو دشت‌های ممنوعه است.
فردوس کریمی تاکید کرد: طرح جامع آب آشامیدنی استان برای نخستین بار تا سه ماه آینده تهیه و ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: توسعه گلخانه‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری و شهرستان خانمیرزا در زمینه کاهش استفاده و صرفه‌جویی منابع آب تاثیرگذار است.
سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۲۰ کیلومتر جاده در شهرستان خانمیرزا وجود دارد.
حسین مالکی تصریح کرد: ساماندهی سه‌راهی‌ها در محورهای ارتباطی شهرستان خانمیرزا در دستور کار قرار دارد و چراغ‌های راهنمایی آن هم‌اکنون خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ صورت میدانی از مناطق مختلف و طرح‌های شهرستان خانمیرزا بازدید و در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی شرکت کرد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.
آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha