۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سه مدرسه مریوان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد گفت: با پیگیری های انجام شده ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سه مدرسه در سطح شهر مریوان اختصاص یافت.

شیوا قاسمی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار در جلسه ای که با رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان و نماینده اداره‌کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کردستان برگزار شد به تصویب رسید.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبار و هزینه کرد آن و مهمتر از آن پیگیری و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان بخشی از مشکلات مربوط به کمبود سرانه آموزشی در شهر مریوان رفع و برطرف شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان ادامه داد: اختصاص این میزان اعتبار برای اتمام سه پروژه بزرگ شهر مریوان شامل مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک بهاران، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک هه وراز و هنرستان جدید مائده است، ضمن اینکه تکمیل و اتمام مدرسه ۹ کلاسه شهید کیوان نصیری از طریق ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور پیگیری می شود.

قاسمی پور با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه آموزشی شهرستان مریوان به‌ویژه کمبود سرانه آموزسی در برخی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان تاکید کرد: پروژه‌های نیمه‌فعال و راکد در شهرستان های مریوان و سروآباد با جدیت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در ۲ ساله گذشته ۳۸ پروژه مهم آموزشی در سطح شهرستان های مریوان و سروآباد فعال شده است که این مهم نقطه عطفی در بهبود و افزایش سرانه فضای آموزشی این شهرستان ها است.

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم در حوزه آموزشی اتمام پروژه‌های شهری و روستایی است که در این راستا تلاش کردیم تا با مشارکت بیشتر اداره کل نوسازی، ساخت و نوسازی، مدارس را وارد مراحل جدی و امیدبخش کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان یادآور شد: مصوب شد که یک برنامه عملیاتی برای اتمام سایر پروژه های آموزشی در حوزه ۲ شهرستان مریوان و سروآباد برای سال ١٤٠١ تدوین شود.

شهرستان های مریوان و سروآباد با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha