محور ارتباطی ۲۰ روستای باروق توسط راهداران میاندوآب بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندوآب گفت: راه ارتباطی ۲۰ روستای باروق که بر اثر برف و کولاک مسدود شده بود، توسط راهداران این اداره بازگشایی شد.

علیرضا اشرف‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد روستا در محورهای "حیدرباغی- باداملو"، "بیوک بلاغ"، "حصارلو" و روستای "قره‌ بوغاز" قرار دارد که با برف روبی آن در روزهای اخیر تردد در آنها برقرار شده است.

وی افزود: همچنین عملیات بازگشایی محور روستایی "نختالو" تا سه راهی "زاغه" و "یاستی کند" نیز که به دلیل کولاک شدید به طور مکرر مسدود می شد برای بار سوم اجرا شد.

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندوآب با بیان اینکه هم‌اکنون تنها راه ارتباطی ٢ روستا مسدود است اضافه کرد: بارش برف دوباره در منطقه آغاز شده که احتمال اینکه تعداد روستاهایی که راه آنها بسته شود زیاد است.

اشرف زاده گفت: همچنین به دلیل بارش سنگین برف ولثاژ جریان برق در برخی از این روستاها نیز ضعیف و یا قطع شده بود که توسط نیروهای توزیع برق میاندوآب این اختلال آنها رفع شد.

وی افزود: سه راهدارخانه "قوروقچی"، "نختالو" و "اوزان" همزمان با طرح راهداری زمستانی در مناطق کوهستانی باروق دایر شده و با توجه موقعیت جغرافیایی این منطقه که هر لحظه امکان بارش برف و کولاک وجود دارد، نسبت به عملیات برف‌روبی اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین این مناطق به علت کوهستانی بودن، هنگام بارش برف و کولاک شدید، محور ارتباطی بیشتر روستاها قطع می‌شود و با توجه به حجم زیاد برف، در بیشتر مواقع همه روزه راهداران نسبت به برف‌روبی و بازگشایی مسیرها اقدام می‌کنند.

باروق با ۷۲ روستا در جنوب آذربایجان غربی واقع شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha