اراضی زراعی تحت پوشش بیمه در آذربایجان غربی ۱۷ درصد افزایش یافت

ارومیه-ایرنا- معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح اراضی زراعی تحت پوشش بیمه کشاورزی استان در سال زراعی جاری ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بیت اله صادق زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز بیمه گری اراضی کشاورزی از مهرماه امسال، افزود: امسال  حدود ۷۱ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند و در زمینه بیمه باغات هم سطح بیمه شده یکهزار و ۲۰۰ هکتار است که به علت شروع پرداختهای خسارت سال زراعی گذشته انتظار افزایش بیمه باغات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته میزان بیمه گری اراضی ۶۱ هزار و ۶۳۸ هکتار بود، گفت: بیشترین میزان خسارتها در بخش زراعت به گندم و جو استان وارد شده است.

صادق زاده ادامه داد: در سال زراعی گذشته سیب درختی نیز با بیشترین میزان خسارت در بخش باغات مواجه بوده که وزش باد و برخی عوامل دیگر موجب ریزش سیب ها در باغات شده بود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری پرداخت خسارتهای بخش زراعت آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۷ میلیاردریال خسارت برای گندم و جو پرداخت شده و پرداخت غرامت باغات در سطح وسیع نیز به زودی آغاز می شود.

صادق زاده با بیان اینکه امسال برای زارعان تخفیف های ۱۰ درصدی بیمه لحاظ شده است، ادامه داد: بیمه به صورت اقساط برای اراضی با سطح بالا هم انجام می شود تا کشاورزان برای مشارکت در زمینه بیمه گری تشویق شوند.

وی افزود:کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات داشته باشند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، پرداخت به موقع و سریع غرامت ها به کشاورزان نقش مهمی در تشویق آنان به بیمه گری اراضی دارد که این پرداختها بلافاصله بعد از پایان فصل برداشت آغاز می شود.

پرداخت غرامت گندم و جو در آذربایجان غربی به علت برداشت این محصول در بهار سریعتر بوده و این موضوع باعث می شود تا کشاورزان برنامه ریزی برای بیمه را به موقع انجام دهند.

اذربایجان غربی دارای حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که ۶.۸ میلیون تن سالانه محصول در این اراضی تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha