«شهریار بهنیا» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل برون سپاری بسیاری از خدمات دستگاههای اجرایی به دفاتر پیشخوان، روزانه مراجعات مردمی زیادی به این دفاتر در جریان است و نظارت بر این دفاتر با حساسیت بالا پیگیری و بازدیدها به صورت دورهای و سر زده انجام میشود.
وی از موافقت کارگروه برای صدور ۳۷ پروانه ایجاد دفاتر پیشخوان در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: تاکنون در سطح استان کرمانشاه ۱۵۳ پروانه برای دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی توسط کارگروه دفاتر پیشخوان تمدید شده و با احتساب دفاتر قبلی ۲۲۷ دفتر در سطح استان در حال فعالیت و خدمات دهی به مردم است.
بهنیا با اشاره به اصلاح برخی از مفاد آیین نامه اصول حاکم بر صدور دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی، گفت: پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی جدید که از کارگروه استانی دفاتر پیشخوان مجوز گرفتهاند، در صورتی که در زمان تعیین شده طبق آیین نامه فعالیت نداشته باشند پروانه آنها تعلیق یا لغو میشود.
او تاکید کرد: یکی از راههای رشد و توسعه استان بهرهگیری و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی است و دفاتر پیشخوان با هدف توسعه و افزایش نقاط دسترسی به خدمات و جلوگیری از تردد مردم به ادارات و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم، مجوز فعالیت میگیرند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه تصریح کرد: کارگروه استانی در تسریع نحوه صدور پروانه متقاضیان، نحوه واگذاری خدمات به دفاتر و افزایش دسترسی مردم به مراکز خدمات دهنده نقش قابل توجهای را ایفا می کند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.
نظر شما