مسئولان یزد امامان جمعه را برای کمک به توسعه فرهنگی شهرها کمک کنند

یزد- ایرنا- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد از مسئولان محلی و تشکل‌های دینی استان خواست ، امامان جمعه را برای کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی متوازن در شهرها و روستاها کمک کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز جمعه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه قدیم و جدید دهستان بهادران مهریز افزود: نقش ائمه جمعه در کنار مسئولان و همراهی مردم برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی به خصوص در بخش فرهنگی بسیار حیاتی است .

 وی از پایگاه های نمازجمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی شهرها و روستاها یاد کرد و ادامه داد: برای ارتقای سطح آگاهی دینی و فرهنگی جامعه اسلامی این فضاها نقش مهمی بر عهده دارد، باید همه در کنار ائمه جمعه مسئولیت تاریخی خود را  ایفا کنند.

این مسئول فرهنگی یزد از تلاش‌های ائمه جمعه  شهرها و روستاهای استان قدردانی کرد و از اعضای ستادها برای برنامه‌ریزی و همکاری در انجام امور فرهنگی و تبلیغی خواست بر اساس نیاز مردم و جوانان وظایف خود را بیش از گذشته انجام دهند که این موضوع بسیار  اساسی در روند اهداف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است .

مسئولان امامان جمعه را برای کمک به توسعه فرهنگی کمک کنند

 

در پی استعفای حجت‌الاسلام میرزا محمود فتاحی اردکانی به علت بیماری قلبی از امامت جمعه دهستان بهادران ‌مهریز، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی‌زاده به جای وی منصوب و معرفی شد.

حکم امام جمعه جدید بهادران با موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و همچنین تنفیذ ابلاغ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر و وی فعالیت خود را در منطقه شروع کرد.

دهستان بهادران در بخش مرکزی مهریز واقع است که مرکز آن با سه هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری جنوب مهریز و در کنار جاده اصلی تهران ، بندرعباس قرار دارد.

فتاحی اردکانی به مدت چهار سال مسئولیت امامت جمعه دهستان بهادران مهریز را بر عهده داشت.

با انتصاب امام جمعه بهادران، نماز عبادی سیاسی جمعه از این پس علاوه بر شهر مهریز در روستای منشاد و دهستان یادشده اقامه می شود. 

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

هم اکنون در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد نمازعبادی سیاسی جمعه اقامه می شود.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها ، آبادی ها و سکونتگاه های عشایری زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha