۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84588964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان هفت درجه کاهش می‌یابد

۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبر: 84588964
دمای هوای کردستان هفت درجه کاهش می‌یابد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا (شنبه) تا اواسط هفته آینده دمای شبانه و صبحگاهی استان حدود پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در اکثر نقاط کردستان سرما و یخبندان حاکم می شود.

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا صبح فردا برای توابع شهرستان های مریوان، سروآباد، سقز، دیواندره و بانه در برخی از ساعات رگبار برف و مه همراه با کاهش افق دید پیش بینی می شود که در ارتفاعات و گردنه ها با کولاک برف نیز همراه خواهد بود اما برای سایر نقاط استان میزان این ناپایداری ضعیف‌تر است.

وی افزود: وضعیت هوای استان از فردا تا اواسط هفته پیش رو پایدار بوده و تنها پدیده قابل مشاهده در این مدت مه،  غبار صبحگاهی و کاهش محسوس دما است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته روستای سلین در شهرستان سروآباد با ۲۱ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را در استان داشت و پس از آن شهرهای مریوان و سروآباد نیز ۱۹ میلی متر بارش را گزارش کردند.

وی اضافه کرد: سردترین و گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته به ترتیب روستای سراب شهرک دهگلان با دمای منفی هشت درجه و روستای سلین سروآباد با ۱۰ درجه سانتیگراد بودند و دمای شهر سنندج نیز بین صفر و ۷.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha