۴۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک محور اشنویه - ارومیه رهاسازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه گفت: به دلیل بارش برف و کولاک، در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰ دستگاه خودرو در محور اشنویه - ارومیه امدادرسانی شد.

جلال محمدی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون با وجود برف و کولاک تردد در محورهای اشنویه - ارومیه، اشنویه - نقده و اشنویه - پیرانشهر روان ولی به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

وی افزود: هم اکنون مسیر دسترسی به ۴۴ روستای این شهرستان بازگشایی شده و کار برف روبی ۳۰ روستای دیگر نیز در حال انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه ادامه داد: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کنند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها شده است.

وی گفت: چندین بار محورهای اصلی برف روبی و نمک پاشی شده است و راهداران نیز در جاده ها حضور دارند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha