۴ دی ۱۴۰۰، ۶:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84589381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن: حملات ائتلاف سعودی به مراکز درمانی جنایت جنگی است

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای عالی امور بشردوستانه یمن جمعه شب گفت که حملات ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی پرجمعیت و مراکز درمانی، جنایت جنگی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای انصارالله یمن، طلعت الشرجبی اظهار داشت: ائتلاف سعودی به منطقه‌ای پر ازدحام از جمعیت که چند مجتمع پزشکی و درمانی هم در آنجا واقع است به صورت عمدی حمله کرد که این جنایت، جنگی تمام عیار برای به رنج انداختن بیشتر ملت یمن است.

سخنگوی شورای عالی امور بشردوستانه یمن افزود: همزمان با تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء، سازمان‌های حقوق بشری به ما در خصوص کاهش برنامه‌های بشردوستانه برای خدمت به فقرا و بیمارستان‌های یمن اطلاع دادند.

ائتلاف سعودی اخیرا یک منطقه کاملا پزشکی و درمانی را در مرکز صنعاء هدف قرار داد که تعدادی بیمارستان خصوصی و دولتی و ده‌ها مرکز تشخیصی و درمانی در آنجا واقع است.

این حملات دستکم ۲۰ نفر زخمی برجا گذاشت و فعالیت بیمارستان‌ها به دلیل خسارت و آسیب متوقف شد.

در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله پایتخت این کشور شدت یافته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha