استاندار همدان: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای ایمنی فراگیر ضروری است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت که اجرای کامل طرح واکسیناسیون و تزریق دُز سوم واکسن کرونا به صورت عمومی برای ایمنی فراگیر و قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری است که باید در این زمینه اطلاع رسانی کافی انجام شود.

به گزارش ایرنا؛ «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: برای این منظور و تکمیل طرح واکسیناسیون عمومی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا باید به صورت ویژه از طرفیت رسانه ها برای اقناع سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه تزریق واکسن استفاده شود و برگزاری نشست ها و میزگردهای علمی و تخصصی دراین زمینه با حضور چهره‌های تاثیرگذار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر ۹۱.۸ درصد جامعه هدف استان همدان نوبت اول واکسن کرونا، ۷۸ درصد نوبت دوم و هشت درصد نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند که برای رسیدن به واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی در تزریق دُز اول و افزایش میزان تزریق واکسن در نوبت های دوم و سوم نیز باید به صورت جدی اطلاع رسانی و کار شود.

استاندار همدان تصریح کرد: وضعیت کشورهای جهان در زمینه سویه جدید اومیکرون نشان از افزایش انتشار و انتقال این نوع از ویروس کرونا دارد چرا که شمار کشورهای درگیر به این ویروس از ۸۰ مورد در هفته گذشته به ۱۱۰ کشور رسیده که پیام آن افزایش اپیدمی این سویه از ویروس است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه سرعت سرایت سویه اومیکرون حدود چهار برابر ویروس دلتا است، گفت: حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت هدف کشور هنوز در طرح ملی واکسیناسیون شرکت نکرده و واکسن کرونا دریافت نکرده اند که با در نظر گرفتن ۱۱ میلیون نفر جمعیت زیر ۱۲ سال در مجموع حدود ۲۰ میلیون ایرانی واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

به گفته وی، در استان همدان با توجه به اقدامات موثر و مفدی انجام شده برای مهار ویروس، ۹ شهرستان در وضعیت آبی و تنها شهرستان کبودرآهنگ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی علت تداوم وضعیت زرد در این شهرستان را نیز بررسی و گزارش کند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: آمار فوتی روزانه کرونا در استان همدان در پنج روز گذشته صفر بوده است که این نشانه تلاش ها و اقدامات موثر انجام شده و همچنین همراهی و همکاری مطلوب مردم در راستای مهار همه گیری ویروس و قطع زنجیره انتقال است.

استاندار همدان همچنین از تلاش کادر بهداشت و درمان و مجموعه نیروهای بسیج و سپاه استان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و همکاری موثر مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی که منجر به بهبود شرایط شده است، قدردانی کرد.

قاسمی فرزاد همچنین به برگزاری آیین های ویژه ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: دراین زمینه لازم است سازمان تبلیغات اسلامی بر روند برگزاری این مجالس و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نظارت کند.

وی همچنین بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و تجهیز مساجد و اماکن محل برگزاری نماز جمعه و دیگر مجالس به سیستم تهویه هوا و همچنین پیشگیری از تجمع در آرامستان ها با هدف کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

استاندار همدان ضمن تاکید بر ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، گفت: اجرای دقیق طرح نسخ الکتریکی نیز با هدف کاهش مشکلات برای مراجعه کنندگان به داروخانه ها و پیشگیری از شلوغی و ازدحام در این مراکز نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha