به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، استدیو شاهغول بهتازگی «بازیخان» را ارائه کرده است. بازیخوان یک بستر (پلتفرم) ارائه بازیهای تحت وب ویژه بازیهای ۵HTML است. استدیوهای ایرانی که در حوزه بازیهای ۵HTML و تحت وب فعال هستند، با قرار دادن بازیهای خود در بازیخان از امکان برگزاری لیگ برخوردارند از طرفی کاربران هم براحتی میتوانند بدون دانلود کردن بصورت آنلاین بازی کنند.
علی نظری مدیرفنی استدیو شاهغول درباره ویژگی های بازیخان به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با ورود به سایت بازیخان و یا نصب اپلیکیشن آن چندین بازی مختلف تحت وب را در یک اپ و سایت مشاهده میکنید که با توجه به اینکه بازی ها همگی ۵HTML هستند، نیازی به نصب ندارند، برای دانلود آنها نیاز به حجم بالایی از اینترنت نیست و حافظه گوشی را اشغال نمیکنند.
وی در ادامه گفت: بازیخان امکان برگزاری چندین لیگ بصورت همزمان روی یک و چند بازی دارد و چون ماهیت بیشتر بازیهای آن تفننی (هایپرکژوال) است، هم پاسخگوی کاربرانی است که علاقه وافر به بازی صرف دارند و هم کاربرانی که برای جایزه بازی میکنند. از سویی سبک بازیها این امکان را می دهد که کاربر در هر محیطی براحتی برای سرگرمی بتواند بازی کند.
نظری تصریح کرد: هر بازی یک جدول امتیازی (لیدربورد) جداگانه دارد که مجموع امتیازهای کاربران را جدای از رتبه در لیگها نمایش میدهد و هنگامیکه یک کمپین و مسابقه جدید طراحی میشود، یک جدول امتیاز برای همان مسابقه جدای از جدول امتیازی اصلی وجود دارد که فهرست برندگان بر پایه همین جدول مشخص میشود.
مدیرفنی استدیو بازیسازی شاهغول بازگو کرد: کاربران میتوانند به بازیها امتیاز بدهند و انتقادها و پیشنهادهای خود را بصورت کامنت در بخش نظرات ثبت کنند. این ویژگی موجب تعامل بیشتر کاربر میشود و تاکنون از این امکان برای بهبود کیفیت و اصلاح برخی اشکالات بهره گرفتهایم.
نظری گفت: هم اکنون ۱۷ بازی روی بازیخان ارائه شده که همگی تولید استدیو شاهغول و البته رایگان هستند، بازیهای جدیدی هم در مراحل تولید داریم، اما مهمتر اینکه این بستر آماده ارائه بازیهای بازیسازان داخلی است. با وجود اینکه بازیخان به تازگی راهاندازی شده است در همین زمان اندک ۴۰ هزار کاربر روی سایت و نزدیک به ۳ هزار کاربر فعال از اپلیکیشن آن استفاده میکنند.
وی از امکان خرج کردن سکه و درگاه پرداخت در بازی خان یاد کرد و در این باره گفت: ممکن است یکی از استدیوهای همکار بخواهد هزینه اشتراک تعیین کند و یا برخی لیگها برای شرکت در مسابقه مبلغی تعیین کنند، در این حالت کاربران می توانند با خرجکردن سکههایی که از بازی کردن بدست آوردهاند و یا پرداخت نقدی از راه درگاه بانکی از این خدمات استفاده کنند. در بازیخان همچنین امکان تبلیغ در صفحه اصلی و درون بازی ها وجود دارد.
نظری در پایان گفت: در بازیخان این امکان وجود دارد که برگزارکنندکان یا حامیان مالی لیگها هم زمان چند لیگ با جوایز مختلف را روی یک بازی اجرا کنند.
نظر شما