حضور مردم در نهم دی، تجلی بارزی از هویت انقلاب بود

تهران- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بزرگداشت یوم الله ۹ دی به عنوان یک روز تاریخ ساز برای ملت ایران وظیفه‌ای همگانی است چرا که حضور عظیم و خروشان مردمی در نهم دی سال ۱۳۸۸، تجلی بارزی از هویت انقلاب و روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای ویژه برنامه‌های متعددی در شهرستان ورامین با محوریت برنامه‌های مردمی به منظور گرامیداشت دهه بصیرت و حماسه نهم دیماه خبر داد.

وی با اشاره به نقش مردم ورامین در خلق حماسه نهم دیماه گفت:  نهم دی، سالروز حماسه آفرینی و حرکت تاریخی کفن پوشان ورامین به سمت تهران به منظور تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب است و در این روز،  مردم این خطه با تأسی از کفن پوشان ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، بصیرت و ولایتمداری خود را به معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: این حرکت بزرگ و تاریخ‌ساز آنچنان مهم و اثربخش بود که از آن به عنوان تکرار تاریخ یاد شد و همه افراد باید برای زنده نگهداشتن این روز در تاریخ شهرستان تلاش کنند.

وی گفت: دیماه برای مردم ورامین یادآور قیام خونین دهم دی سال ۵۷ است که در آن خون سه شهید خیابان‌های شهر را رنگین ساخت تا پایه‌های رژیم ستم شاهی سست و زمینه پیروزی انقلاب فراهم شود.

محمودی با تشریح برنامه های بزرگداشت دهه بصیرت در شهرستان ورامین اظهار داشت: از رروز  چهارشنبه ۸ دی لغایت یکشنبه ۱۹ دی، برنامه های متعدد و متنوعی در سطح شهرستان ورامین به مناسبت بزرگداشت دهه بصیرت برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در حرم مطهر شهدای گمنام  ، یادواره شهدای ۱۰ دی و شهدای فرهنگی شهرستان ورامین و مراسم گرامیداشت یوم الله ۹دی با سخنرانی فرماندار ورامین اشاره کرد.
وی افزود: تجمع مردمی د ر یوم الله ۹ دی با سخنرانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رونمایی از تمثال شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، بزرگداشت شهیدسلیمانی، گلباران مزار شهدای ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ ورامین، برگزاری یادواره شهدای ۱۰ دی و شهدای روستای علی آباد محیط، بزرگداشت دهه بصیرت و گرامیداشت سالگرد وفات آیت الله مصباح و همایش پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های دهه بصیرت ورامین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری همایش کارگری گرامیداشت دهه بصیرت، همایش رؤسا و کارکنان ادارات شهرستان، همایش علما و روحانیون شهرستان‌های جنوبشرق استان تهران،  تجلیل مسوولان شهرستان ورامین از علمای پیشکسوت شهرستان ورامین، تجلیل از جانبازان قیام ۱۰ دی سال ۵۷ ، برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و مراسم گرامیداشت سالروز طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان را از دیگر برنامه‌های دهه بصیرت ورامین یاد کرد.

وی افزود: روز شنبه ۱۸ دیماه، مراسم بزرگداشت سالروز حمله ایران به پایگاه عین الاسد در حسینیه سپاه ناحیه ورامین برگزار می‌شود ضمن این که مستند تکرار تاریخ با موضوع حرکت مردم ورامین به تهران در ۹ دی ۱۳۸۸ از تمامی شبکه‌های استانی رسانه ملی و شبکه های منتخب سیما پخش خواهد شد.

محمودی از مردم دعوت کرد تا ضمن شرکت در این مراسم، بار دیگر بصیرت دینی خود در دفاع از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha