پیوند اعضا در مشهد نجاتبخش جان ۶ نفر شد

مشهد- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد، اهدا و پیوند اعضای بدن یک جوان ۲۰ ساله دچار مرگ مغزی که ساکن بیرجند بود جان ۶ بیمار نیازمند عضو را احیا کرد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه روز شنبه گفت: اعضای بدن روانشاد "علی اسماعیلی" معرفی شده از بیمارستان بیرجند در قالب هزار و صد و بیست و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت جراحی انتقال عضو برای پیوند به دیگران قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های مرحوم اسماعیلی در بیمارستان منتصریه به یک پسر نوجوان ۱۵ ساله و یک خانم ۲۳ ساله هر دو ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کبد آن روانشاد نیز در همین بیمارستان به زنی ۳۷ ساله از اهالی شهرستان چناران اهدا و پیوند گردید. 

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های جوان بیرجندی دچار مرگ مغزی هم برای پیوند در اختیار بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین قسمتی از پوست وی در اختیار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قرار گرفت.

واحد پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha