تعداد روزهای هوای ناسالم در مشهد ۲ برابر شده‌ است

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: کیفیت هوای امسال این کلانشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال آلوده‌تر شده به طوری که تعداد روزهای هوا با شاخص ناسالم نسبت به پارسال ۲ برابر شده و تعداد روزهای برخوردار از هوای پاک نیز به شدت کاهش یافته است.

رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۸۰ روز گذشته شهروندان مشهدی تنها در هفت روز تجربه تنفس در هوای پاک را داشتند در صورتی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۷ روز بود.
وی اضافه کرد: امسال تا کنون ۶۹ روز نیز کیفیت هوا برای شهروندان مشهدی روی شاخص "ناسالم برای اقشار خاص" قرار داشت که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۶ روز بود.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: همچنین تعداد روزهای برخوردار از هوای سالم نیز ۲۰۲ روز در سال جاری تا کنون است که این تعداد در سال گذشته ۲۰۶ روز بود.
اسماعیلی افزود: امسال تاکنون شمار روزهای هوا با کیفیت "هشدار و ناسالم برای همه افراد" در مشهد ۲ روز بوده است اما سال گذشته شهروندان تنها یک روز با این شاخص را تجربه کردند.
کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه سه و نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد که به طور معمول ۷۰ درصدش ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است ظرف سالهای اخیر به خاطر تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گرد و غبار و پایداری وضعیت جوی، با سرعت رو به تشدید است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha