پیگیری بیشتری برای گرفتن سهم استان از اعتبارات ملی نیاز است 

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیری بیشتری از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی برای دریافت سهم بیشتر از منابع و اعتبارات ملی که در سطح وزارتخانه‌ها وجود دارد، نیاز است و باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: قبل از بسته شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که نسبت به مطالبه سهم واقعی استان از این بودجه و دیده شدن خراسان رضوی در تصمیمات وزارتخانه ای وارد عمل شوند تا استان از این جهت متضرر نشود. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر پرهیز از تعلل در برگزاری نشستهای مرتبط با کارگروه امور زیربنایی و کارگروه ها گفت: نباید هیچ تعللی در برگزاری این نشستها و کارگروه های مرتبط با شورای برنامه ریزی و توسعه استان به وجود آید تا این موضوع به سرعت اجرا شده و معطلی در آن نباشد. 

نظری افزود: تهیه سند آمایش سرزمینی از نظر جامعیت موضوعات، دقت و برنامه ریزی راهبردی بسیار اهمیت دارد و باید از طریق این سند اطلاعات جامع و پایه در اختیار برنامه ریزان قرار گیرد، اجتناب از بخشی نگری صرف و داشتن نگاه مستقل تحقیقاتی و پژوهشی در ارتباط با گردآوری موضوعات در این سند ضروری است.   

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر بازنگری استانی در سند آمایشی سرزمینی، گفت: بازنگری در این سند در استان از دیدگاه جامعیت موضوع و پرداختن به نکاتی است که از آن غفلت شده است، همین مساله مربوط به مزیت زیارت و تاثیرات آن بر حوزه های اقتصادی و اجتماعی چندان در این سند به آن پرداخته نشده است. 

وی افزود: موضوعات و مزیتهای مختلف در سند آمایش سرزمینی باید براساس واقعیتها و نظرات کارشناسانه باشد و از تجارب مسوولان و کارشناسان در آن بهره گرفته شود تا یک سند جامع، دقیق و قابل استفاده و پیاده سازی برای همه دستگاه های اجرایی باشد که بتوانند مبتنی بر آن نسبت به جذب اعتبارات خود اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: موضوعات مختلف در این سند باید به صورت دستگاهی پیگیری شود و ما نیز موضوعات را به صورت موردی از طریق دستگاه های اجرایی دنبال خواهیم کرد، عقب ماندگی های استان در موضوعات مختلف بویژه تخصیص اعتبارات عمرانی باید از طریق دستگاه اجرایی مربوطه احصا و گزارش آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha