هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان دولت در شمالشرق کشور فعال است

مشهد- ایرنا- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال‌شرق گفت: هزار و ۳۳۳ دفتر پیشخوان دولت در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان از این اداره‌کل پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

محمد شمسایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۷۹۹ دفتر پیشخوان در خراسان رضوی، ۱۴۸ دفتر در خراسان شمالی، ۱۱۶ دفتر در خراسان جنوبی و ۲۷۰ دفتر پیشخوان نیز در استان گلستان پروانه معتبر فعالیت دریافت کرده و اکنون فعال هستند.

وی گفت: ۲۸۵ فقره از پروانه های فعالیت دفاتر پیشخوان استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان مشهد است که از این تعداد ۲۲۹ فقره آن مختص شهر مشهد است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق گفت: نظارت عمومی شامل تطبیق مشخصات و اعتبار پروانه، رعایت مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، اعلام تعرفه ها، ساعت فعالیت و وضعیت عمومی بیش از هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان از طریق سازمان تنظیم مقررات انجام می شود.

شمسایی ادامه داد: به صورت متفرقه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها، انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت به صورت  مجزا و یا با مشارکت اداره بازرسی استان بر فعالیت های دفاتر یاد شده نظارت دارند.

وی گفت: از سوی دیگر دفاتر پیشخوان دولت، اپراتور و زیرمجموعه وزارت ارتباطات بوده و سازمان تنظیم مقررات پروانه فعالیت آنها را ارائه کرده است که مردم می توانند مانند دیگر بخش های ارتباطی، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق ادامه داد: دفاتر پیشخوان به سامانه ۱۹۵ دسترسی دارند و موظفند طی ۷۲ ساعت به شکایات کاربران پاسخ قانع کننده بدهند، در غیر این صورت شکایات مردمی از طریق سازمان تنظیم مقرات پیگیری می شود.

شمسایی، بر نظارت تخصصی دستگاه های خدمات رسان در قالب دفاتر پیشخوان تاکید کرد و گفت: ادارات کل پست، ثبت احوال و ادارات خدمت رسانی مانند گاز، برق و تلفن، با دفاتر پیشخوان قرارداد همکاری منعقد کرده اند که لازم است بر ارائه صحیح خدماتشان به مردم از طریق این دفاتر، نظارت کنند.

استانهای گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با ۳۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha