استاندار خراسان رضوی پاسخگوی تلفنی مشکلات مردم شد

مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: استاندار روز شنبه، چهارم دیماه از طریق سامانه سامد استان و خط تلفن ۱۱۱، به برخی از مشکلات مطرح شده شهروندان استان پاسخ گفت.

علی اصغر ادبی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم به صورت مستقیم و برخط، یعقوبعلی نظری به ۱۰ تماس شهروندان پاسخ داد که این موارد برای پیگیری بعدی ثبت سامانه نیز شده است.

وی ادامه داد: درخواست اشتغال و رسیدگی به مشکلات شغلی، درخواست بهسازی جاده روستای گرماب، درخواست حمایت دولت از طرح پژوهشی دواجو (سامانه جست و جوی برخط دارو)، درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده جانبازی، درخواست رسیدگی به مشکل سپرده گذاران بدرتوس، درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده تابعیت و درخواست رسیدگی به مشکلات محله خواجه ربیع از جمله عدم آسفالت مناسب، ارازل و اوباش، مشکلات بهداشتی و... از جمله موارد مطرح شده در تماس با استاندار خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۱۹۱ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۵۴ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد به صورت برخط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای امسال هزار و ۶۲۷ تماس مردمی شامل هفت هزار و ۳۵۴ دقیقه مکالمه انجام شده، هزار و ۴۰۸ مورد از درخواست‌های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۲۱۹ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و یا در خصوص حل آن مشاوره داده شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت گذشته طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت کرده و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha