شناسایی یک مورد مشکوک به اومیکرون در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - شناسایی یک مورد مشکوک به اومیکرون در گلستان، مسدود کردن ۷۰ چاه غیرمجاز در علی‌آبادکتول، قهرمانی پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج آزاد کشور و حضور والیبال کلاله در لیگ دسته یک از مهمترین اخبار کوتاه روز شنبه این استان شمالی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از شناسایی یک مورد مشکوک مبتلا به سویه جدید کرونا (اومیکرون) در این استان خبر داد گفت: با ورود کیت‌های جدید تشخیص اومیکرون امروز از ۲۱ بیمار سرپایی و بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان، نمونه گیری و آزمایش گرفته شد.

عبدالرضا فاضل در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: بر اساس نتایج اولیه، نمونه یک نفر از آنان مثبت و نمونه برای آزمایش‌های دقیق‌تر به تهران ارسال شد.

***

با انجام قرعه کشی لیگ برتر والیبال نوجوانان ایران، تیم شهرداری گنبدکاووس در گروه A رقابت‌ها با تیم‌های پیکان تهران، شهداب یزد، پاس گرگان، هورسان رامسر، فولاد سیرجان، آذرباتری ارومیه هم‌گروه شد.

مسابقات لیگ برتر والیبال نوجوانان ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور ۱۴ تیم در دو گروه A و B از امروز در نجف آباد اصفهان آغاز شد.

در روز دوم این رقابت‌ها که یکشنبه پنجم دی برگزار خواهد شد، نوجوانان گنبد به مصاف فولاد سیرجان ایرانیان خواهند رفت.

***

باران ارجمند ورزشکار نوجوان گلستانی در رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی کشور با شکست در بازی آخر مقابل ورزشکار همدانی نائب قهرمان شد.

مسابقات تنیس روی میز دختران نوجوان کشور از ۳۰ آذر تا سوم دی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

***

معاون مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر تغذیه زمستانه باغ‌های بارده، گفت: تغذیه زمستانه با کودهای پایه مانند فسفر، پتاس و گوگرد و کودهای حیوانی و آلی برای تامین مواد غذایی درختان ضروریست.

نویدرضا فرهانی افزود: این کودها به روش‌های چالکود، نهر کود و پابیل به پای درختان ریخته می‌شود.

وی همچنین خاک ورزی زمستانه، محلول پاشی با ترکیبات مسی، استفاده از فروتست، سمپاشی زمستان علیه آفات و کنه، هرس تنظیم باردهی برای تعادل میوه و برگ و هرس اصلاحی را  برای افزایش باردهی سال آینده درختان باغی  توصیه کرد.

***

 رییس اداره منابع آب علی‌آباد کتول گفت: در طرح ضربتی مبارزه با آبخوان خواری در این شهرستان، ۷۰ حلقه چاه‌ در مدت ۱۰ روز پر شد.

مهدی سوخته سرایی افزود: با توجه به احکام صادره برای انسداد چاه‌های غیر مجاز در علی‌آباد کتول، با حمایت دستگاه قضایی شهرستان اقدام ضربتی انسداد چاه‌های غیر مجاز انجام شد.

وی اظهارداشت: برای مبارزه با آبخوان خواری آب‌های زیر زمینی، گروه‌های گشت و بازرسی اداره منابع آب علی‌آباد کتول امسال تاکنون ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز را پر و از ادامه برداشت غیر مجاز آن‌ها جلوگیری کردند.

***

نهمین دوره مسابقات آزاد سریع مهدی بویه با حضور بیش از ۲۰۰ شطرنج باز از سراسر کشور به میزبانی قزوین برگزار شد و سه بازیکن گلستانی به نام‌های پرهام مقصودلو و ابوالفضل مقیسه و عیسی جعفری در این مسابقات حضور داشتند.  

در پایان مسابقات پرهام مقصودلو قهرمان شد و ابوالفضل مقیسه نیز مقام اول ریتینگ زیر ۱۸۰۰ را کسب کرد. 

***

رییس اداره ورزش و جوانان کلاله از حضور تیم این شهر در رقابت‌های لیگ دسته یک (سری B) ایران خبر داد.

نازمحمد واحدی گفت: این تیم به نام ایران خودرو ٣٢٠٥ امانی و با ترکیبی کاملا جوان و بومی در این رقابت‌ها حضور می‌یابد.

 لیگ دسته یک والیبال سری B با حضور ٣٢ تیم در چهار گروه برگزار می‌شود.

تیم کلاله در مرحله مقدماتی رقابت‌ها در گروه c  با تیم‌های نیروی زمینی، سپهر قزوین، ابهر، یزد، شهردای خوی، پوشاک کریمه قم و مقاومت بسیج قم هم‌گروه است.

***

در جلسه ای با حضور  استاندار گلستان، حاج گلدی کُر به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری معرفی و از زحمات نورالله عباسی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha