بیش از سه هزار میلیاردریال برای تکمیل طرح های آبی گچساران نیاز است

گچساران - ایرنا- رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می‌شود.

سید معصوم افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل پنج طرح آبی شامل طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، تامین آب اراضی دشت مور، طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال، آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۱،۲،۳،۴ و شبکه اصلی و طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی و ده جلیل، تنگ انگشترک نیاز است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و بخشی از منطقه امامزاده جعفر(ع)  با اعتباری بیش از ۴۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

افضلی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزون بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این مناطق  تامین آب می شود.

وی تصریح کرد:  عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و فاز دوم بخشی از امامزاده جعفر(ع) از سال ۹۷ آغاز و در یک مقطع با رکود روبرو شده بود.

افضلی گفت: طرح آبرسانی  به یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد در دست اجراست.

وی ادامه داد: این طرح آبی هم اکنون غیرفعال می باشد و ۲۰ میلیارد ریال امسال برای این طرح آبی در نظر گرفته شد.

افضلی اظهار داشت: هم اکنون طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال با هدف تامین آب و تحت پوشش قرار دادن ۵۵۰ هکتار از زمین های رودبال و روستای گبرستان در حال تکمیل است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۸ درصد است و امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح درنظر گرفته شد.

افضلی افزود: طرح آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۱،۲،۳،۴ و شبکه اصلی دشت لیشتر  با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست اجراست.

وی با بیان اینکه با آبیاری این طرح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی خواهد شد گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

افضلی ابراز کرد: طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی و ده جلیل، تنگ انگشترک به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۱۲۲ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح امسال در نظر گرفته شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha