۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84590623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های تعزیراتی در خراسان جنوبی ۶۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۵۹ پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰.۸ درصد افزایش داشته است.

حسین حسن‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در ۹ ماه گذشته پنج هزار و ۴۸۱ پرونده در شعب تعزیراتی استان مختومه شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱.۸۷ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۶ پرونده در بخش کالا و خدمات وارد و ۲ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پرونده‌های وارده، مختومه شده است گفت: در این حوزه متخلفان به پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۲ هزار و ۶۵۳ پرونده وارد و ۲ هزار و ۶۷۱ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان مختومه شد که متهمان به پرداخت ۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال محکوم شدند.

حسن‌پور درباره بخش بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ پرونده تخلف وارد و ۷۵۳ پرونده نیز مختومه شد و متهمان به پرداخت ۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال محکوم شدند.

وی یادآور شد: درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید به ترتیب بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش  کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ترتیب حمل کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرد، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز و نگهداری کالای قاچاق بیشترین فراوانی را داشته است.

وی افزود: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

حسن‌پور با اشاره به عملکرد واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی گفت: در ۹ ماه گذشته هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی توسط ۵۷۰ اکیپ در سطح استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۶۸ واحد دارای تخلف شناسایی شد و به ۵۴۴ واحد نیز تذکر داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha