فرمانداران جدید گناباد و بجستان معرفی شدند

گناباد- ایرنا- فرمانداران شهرستانهای گناباد و بجستان با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی طی ۲ آیین جداگانه معرفی شدند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان بجستان با اشاره به این که مسوولان باید با تقویت اخلاق اسلامی، اخلاق فردی و اجتماعی و مدیریتی خود را بهبود بخشند گفت: عدالت خواهی، مردم داری و خدمت بی منت به مردم و سلامت نفس و پاک دستی از خصوصیات مهم مدیران است.

سید هادی طباطبایی افزود: خدمت به مردم باید به عرصه ارباب رجوعی به معنای واقعی تبدیل شود و همه مسوولان بدانند که نوکر مردم هستند و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در مناطق مختلف باید با شناخت استعدادهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و منابع انسانی برای شکوفایی آنها برنامه ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و در جهت به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه مناطق تحت مسوولیت خود تلاش کنند.

وی از دولت سیزدهم به عنوان دولتی کارآمد یاد کرد که هدف اصلی اش خدمت صادقانه به مردم است و همه مسوولان باید در اجرای سیاستهای دولت در خدمت به آحاد جامعه پیشگام باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط کمبود منابع مالی و اعتبارات باید از ظرفیت مشارکت مردم در طرحها و فعالیتهای مختلف حداکثر استفاده را کرد.

طباطبایی افزود: سعی کردیم که افرادی دارای توانمندی و مدیر و مدبر و خودساخته به عنوان فرمانداران در شهرستانهای استان خراسان رضوی انتخاب شوند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در آیین تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید بجستان گفت: شرایط جنگ اقتصادی و مسایل و مشکلات آن باید به باور همه مسوولان در بخشهای مختلف تبدیل شود و آنان باید آمادگی های خود را متناسب با این مساله افزایش دهند.

محمد صفایی دلویی افزود: اگر این باور و آمادگی وجود می داشت نباید واگذاری یک قطعه زمین برای انجام فعالیتهای اقتصادی در بحستان چهار سال زمان می برد.

وی با اشاره به این که با وجود ظرفیتهای اقتصادی بجستان باز هم تعداد زیادی از جوانان ابن شهرستان برای کار و یا اشتغال در نانوایی ها به تهران عزیمت می کنند از این رو باید از همه ظرفیتها برای رفع معضل بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب بهره گرفت.

او تشکیل صندوق توسعه و عمران بجستان با هدف بهره گیری از ظرفیتهای موجود در مسیر توسعه و پیشرفت این شهرستان را خواستار شد.

فرمانداران جدید گناباد و بجستان معرفی شدند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی همچنین در آیین تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید گناباد هم گفت: مدیران باید با روحیه جهادی برای خدمت صادقانه به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند و با انتخاب فرماندار جدید فصل نوینی از کار و تلاش با تاکید بر پیشرفت و آبادانی در این شهرستان آغاز شده است.

صفایی دلویی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی باید با آرایش دقیق و منظم همه ظرفیتهای موجود را در مسیر پیشرفت و آبادانی گناباد جهت دهی کرد و از ظرفیتهای دانشگاهی، حوزوی و اقتصادی برای توسعه منطقه گام برداشت.

فرماندار سابق گناباد هم در این نشست گفت: تعداد واحدهای صنعتی تعطیل این شهرستان از ۲۳ واحد طی سه سال گذشته به ۱۱ واحد کاهش یافته است و این شهرستان با صدور ۴۶ پروانه صنعتی و استخراج ذخایر معدنی از ۲۷ به ۳۷ میلیون تن در معادن گناباد توانست رتبه های پنجم و هشتم استان خراسان رضوی در این بخشها را در همین مدت کسب کند و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و عمرانی در این شهرستان پرداخت شد.

حامد قربانی افزود: از مجموع ۶ هزار و ۴۹۰ شغل ایجاد شده طی سه سال گذشته در گناباد ۲ هزار و ۲۲۴ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و تعداد سازمانهای مردم نهاد این شهرستان از ۱۹ به ۲۶ سازمان افزایش یافته است.

فرماندار جدید گناباد هم گفت: تکیه خاص بر ارزشهای اسلامی و گسترش عدالت و مبارزه با فساد در کنار و همراه مردم بودن از رویکردهای مهم مورد توجه است.

رضا نصیری افزود: پیشرفت در زمینه های مختلف به خصوص اقتصادی نیازمند همدلی و همراهی و بهره گیری از ظرفیتهای بخشهای مختلف است.

وی ادامه داد: قرارگاه رسیدگی به مشکلات معیشتی، کشاورزی، صنعت و معدن و اقتصادی در گناباد با بهره گیری از توان نخبگان و دست اندرکاران ذیربط تشکیل می شود.

در پایان این آیین رضا نصیری به عنوان فرماندار جدید گناباد معرفی و از خدمات سه ساله حامد قربانی در این سمت قدردانی شد.

از جمله سوابق نصیری فرماندار جدید گناباد می توان به استاد و عضو هیات  علمی دانشگاه تهران، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، معاون دانشگاه فرهنگیان کشور، مشاور استاندار اصفهان و معاونت سیاسی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

شهرستان گناباد در سال ۱۳۱۶ به شهرستان ارتقا یافت و نصیری به عنوان چهاردهمین فرماندار گناباد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین چهارمین فرماندار بومی این شهرستان محسوب می شود.

حسن حیدری نیز به عنوان پنجمین فرماندار بجستان معرفی و از زحمات پنج ساله حسین ابراهیمی کردیانی در این سمت قدردانی شد.

حیدری نخستین فرماندار بومی بجستان است و سابقه ریاست آموزش و پرورش این شهرستان و معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی را در سالهای گذشته در کارنامه خود دارد.

بجستان در سال ۱۳۸۷ به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، کاخک ، بیدخت و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بجستان هم با ۲ بخش مرکزی و یونسی دارای ۴۹ روستاست. ۱۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha