۱۵ مجوز موقت شکار حیوانات زیان‌کار در مهاباد صادر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۱۵ مجوز موقت شکار و دفع "حیوانات زیان‌کار" در حوزه استحفاظی این شهرستان صادر شده است.

فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجوز در این شهرستان برای گراز و با هدف کنترل جمعیت این گونه و همچنین جلوگیری از تخریب محیط و انتشار آلودگی صادر می شود.

وی ادامه داد: گزار در این منطقه جز حیواناتی است که به مزارع محصولات کشاورزی آسیب می رساند و همچنین در برخی موارد موجب انتشار بیماری های مختلف می شود که از لاشه آنها برای بررسی نمونه برداری خواهد شد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: مجوزهای صادر شده برای مدت چهار روز بوده و همچنین برای هر مجوز تنها امکان شکار یک گراز وجد داشته و خارج از این تعداد تخلف محسوب می‌شود.

سخنور اضافه کرد: دریافت کنندگان پروانه همچنین متعهد می شوند تا با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش و زیستگاه های طبیعی و شناسایی و معرفی متخلفان شکار و صید همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، جمعیت گرازهای وحشی در سال های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه و نیز از بین رفتن دشمنان طبیعی در طبیعت در نواحی مختلف آذربایجان غربی رو به ازدیاد بوده و حمله آنها به باغ ها و مزارع کشاورزان موجب وارد آمدن خسارت های زیاد به محصولات کشاورزی شده است.

ماکو، چالدران، پلدشت و سردشت عمده ترین زیستگاه های این حیوان در آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha