۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 3100
کد خبر: 84590988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵مورد مامورمیت امدادی اورژانس هوایی در زاهدان انجام شده است

زاهدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ ماموریت امدادی توسط بالگرد اورژانس هوایی این دانشگاه انجام گرفته که در این پروازها ۱۲۶ بیمار اورژانسی ضمن انتقال در سریعترین زمان ممکن خدمات فوریت‌های پزشکی را دریافت کردند.

 فریبرز راشدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت خدمات اورژانس هوایی و نقش کلیدی آن در انتقال و درمان بیمارانی که در مناطق دور از بیمارستان‌ها هستند اظهارداشت: انتقال مادران باردار پرخطر، بیماران دارای ناراحتی قلبی، سوختگی و مصدومان حوادث ترافیکی در مناطق صعب العبور و دور از جمله ماموریت‌های بالگرد اورژانس است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۵۷ پایگاه اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است که از این تعداد ۱۸ پایگاه شهری، ۳۸ پایگاه جاده‌ای و نیز یک فروند بالگرد در اورژانس هوایی است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۸۲ دستگاه آمبولانس،۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتور آمبولانس در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است که به مصدومان خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: از این ۱۲۶ بیمار اورژانسی که از ابتدای سال تاکنون توسط بالگرد اورژانس هوایی انتقال و خدمات پزشکی دریافت کردند تعداد ۷۰ نفر از مصدومان حوادث جاده‌ای و ۳۴ نفر مادر باردار بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha