رویکرد پیشگیرانه در بحران‌های طبیعی در برنامه‌های درسی گنجانده شود 

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکردهای پیشگیرانه در بحران‌های طبیعی باید در برنامه‌های درسی جانبی دانش‌آموزان قرار داشته باشد و سواد چند بعدی در این زمینه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با افتتاح مدرسه زرین تاج ناصری در خیابان ازگل تهران اظهار داشت: مدرسه مکان تربیتی محلات است و اجرای برنامه های آموزشی در خصوص زلزله و کاهش بالایای طبیعی در مدارس قدمت طولانی دارد.

وی با بیان اینکه ایران در زمره ۱۰ کشور اول جهان از نظر بالایای طبیعی قرار دارد، افزود: همدلی و مشارکت اثرهای تربیتی این رخدادها ی طبیعی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سواد ایمنی و امنیت در دانش آموزان ایجاد شود، گفت: آموزش و پرورش از طریق ایجاد سواد امنیت و انتقال آن به دیگران در کاهش خسارات، نقش خود را ایفا می‌کند. یعنی دانش آموز باید راه مقابله با زلزله را یاد بگیرد و به دیگران نیز انتقال دهد.

نوری با تاکید بر اینکه شهید لندی نمونه سواد چند بعدی است، یادآور شد: سواد اجتماعی این شهید نوجوان به گونه ای بود که با اقدام شجاعانه و آگاهانه جان افرادی را نجات داد. اقدامی که به از دست دادن جان خود در این راه منجر شد.

وی اظهار داشت: رویکرد تاب آوری نیز باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود و از آنجایی که تبادل و ارتباط دوجانبه فعال و موثر بین مدرسه و مردم جاری است، می توان از این فرصت برای ایجاد و افزایش تاب آوری بین مردم و جامعه نیز استفاده کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش زمینه آموزش اولیا را در این بستر فراهم می‌کند تا اولیا نیز آموزش‌های لازم را ببینند. امید است در آینده مفهوم مدرسه ایمن، آماده و پشتیبان در عمل دیده شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اکنون از تعداد ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود، شماری نیز مدرسه با قدمت بالا هستند که نیاز به بازسازی یا نوسازی دارند که جامعه خیرین مدرسه ساز در این راستا اقدامات مناسبی انجام داده اند.

به گزارش ایرنا، مدرسه ابتدایی پسرانه زرین تاج ناصری با ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده از محل تخریب و بازسازی در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربعی و با سالن ورزشی، کتابخانه، سالن چند منظوره و سایت امروز در منطقه یک تهران افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha