۱۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84591101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷ طرح در خراسان شمالی تسهیلات تبصره ۱۸ را دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۴۷ طرح تولیدی، خدماتی، کشاورزی و گردشگری در این استان ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ را دریافت کردند.

مجید درخشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها و تبصره ۱۸ در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شد که  در طرح های تولیدی و خدماتی هزینه شود که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، کشاورزی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و سازمان فنی حرفه ای تخصیص داده شده است.

به گفته وی؛ سهم خراسان شمالی از این اعتبار ۳.۱ درصد به میزان یکهزار میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در مجموع ۶۹ طرح تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های عامل معرفی شدند که در نهایت با ۲۹ طرح در حوزه کشاورزی برای دریافت ۷۰ میلیارد تومان، چهار طرح صنعتی برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان و ۱۴ طرح پارک علم و فناوری برای دریافت ۳۳ میلیارد تومان موافقت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ در حال حاضر ارزانترین وام پرداختی است، گفت: متوسط نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد است که به طرح های قابل توجیه پرداخته می شود.

درخشانی ادامه داد: بیشتر طرح های دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان، حوزه پارک علم و فناوری را شامل می شود و محصولات دانش بنیان و بنگاه های خلاق بیشترین سهم از این اعتبارات را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: طرح تولید آلفا آلومینا، طرح سیستم های بهینه انرژی، سوزن زنی، طرح تصفیه آنتی باکتریال سرامیکی و چند طرح تولیدی در حوزه آب از جمله مهمترین این طرح ها است که برای دریافت تسهیلات به بانک های تجارت و آینده معرفی شده اند.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

در لایحه بودجه سال جاری کل کشور مجموع بودجه عمرانی خراسان شمالی حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است و بر اساس آمار میزان اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال جاری ( ۱۴۰۰ ) نسبت به سال گذشته (۹۹) حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد به گونه ای که در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان سال ۱۴۰۰ افزوده شد.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha