۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84591525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابعاد فتنه سال ۸۸ باید بازبینی و تبیین شود

۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱
کد خبر: 84591525
ابعاد فتنه سال ۸۸ باید بازبینی و تبیین شود

شهرکرد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بیان وقایع سال ۸۸ باید به مباحث اغنایی و تبیینی توجه شود، گفت: برخی ابعاد فتنه دشمن و چگونگی حضور مردم در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب همچنان ناشناخته مانده است.

موسی انصاری روز یکشنبه در نشست با اعضای ستاد گرامیداشت نهم دی در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: حضور ۴۰ میلیونی مردم ایران در پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸  در حالی که فضای جهان را دگرگون کرده بود و نشانه‌ای بزرگ از مردم‌سالاری به شمار می‌رفت، با تلاش دشمنان به چالش کشیده شد.

وی تصریح کرد: دشمنان با برنامه از قبل طراحی شده و با کمک عده‌ای افراد نفوذی، ابتدا به اقدامات هنجارشکنانه در راهپیمایی ۱۳ آبان دست زدند و سپس در عاشورای حسینی و در حالی که مردم مشغول عزاداری این ایام بودند به ساحت امام حسین(ع) اهانت کردند که در این زمان دیگر غرور مذهبی مردم ایران اسلامی به جوش آمد و با حضوری کم‌نظیر حادثه نهم دی را خلق کردند.

انصاری در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پاسداشت سالروز نهم دی و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش در استان اجرای برنامه‌های تبیینی را از مدتی قبل در این راستا آغاز کرده‌اند و تلاش خواهد شد با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها روند برگزاری برنامه‌های اغنایی به نحو مطلوبی ادامه یابد.

نمایشگاه دهه بصیرت فاطمی در تمامی شهرستان‌ها برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد حساسیت برای جوانان در رابطه با وقایع دوران انقلاب اسلامی به ویژه فتنه ۸۸ و شناساندن چهره واقعی عاملان این فتنه، گفت: این اداره کل از انتشار کتاب‌هایی که با موضوع تبیین وقایع انقلاب اسلامی تدوین شوند حمایت می‌کند و با برگزاری مسابقات فرهنگی می‌کوشد این کتاب‌ها را هر چه بیشتر به مردم معرفی نماید.

ابراهیم شریفی یادآور شد: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان و همچنین اجرای شب‌شعر و کارگاه خوشنویسی وصیت‌نامه این سردار شهید نیز از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه بصیرت در با همکاری هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

محتواهای تولیدی دانش آموزان با موضوع سردار سلیمانی به شکلی ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری نیز با استقبال کم‌نظیر دانش آموزان از برنامه‌های فرهنگی به ویژه‌برنامه اجرا شده با موضوع نماز اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی عمومی دانش آموزان تلاش می‌شود برنامه‌های گرامیداشت دهه بصیرت، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌صورت ویژه در چهاردهم دی‌ماه اجرا شود.

رهدار براتی به نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان نیز به مناسبت این ایام نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری نیروی انتظامی، مجموعه‌ای از محتواهای تولیدی دانش آموزان استان با محوریت سردار قاسم سلیمانی و در راستای یک عملیات روانی علیه دشمن در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: آموزش‌وپرورش استان آمادگی دارد تا محتواهای تولیدی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی را برای بهره‌برداری دانش‌آموزان در شبکه شاد بارگذاری کند.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی برنامه‌های تولیدی با محتوای مرتبط با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالگرد شهادت سردار سلیمانی و دهه بصیرت برای پخش‌های مختلف از سوی صداوسیمای مرکز استان، برجسته کردن نقش مادری حضرت زهرا (س) در برنامه‌های تبیینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به منظور جریان سازی در  راستای کاهش مشکلات جمعیتی، دعوت از شاعران آیینی و برپایی محافل ادبی، برپایی گفتمان‌های دینی، اجرای سرودهای پاتوقی در محله‌ها، برگزاری نشست‌های روشنگری در ۵۰ مسجد منتخب استان، تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای با عنوان کوچه حاج قاسم توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سلامت از دیگر برنامه‌های است که همزمان با این ایام از سوی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان اجرایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha