۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84591536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان کاهشی است

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری روند شیوع کرونا در استان را همچنان کاهشی دانست و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۹ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی شده است.

سید راشد جزایری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از موارد ابتلا ۲ مورد بستری شدند و هفت نفر نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب مورد جدید مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۷۵۵ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۶۱ هزار و ۸۳۸ مورد تست تشخیص مولکولی از بیماران مشکوک به ویروس کرونا گرفته شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس آن تاکنون ۸۷ هزار و ۳۹ بیمار قطعی به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است.

جزایری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۸.۵ درصد است.

وی با دعوت از افراد بالای ۱۸ سال دارای شرایط به دریافت دُز سوم واکسن کرونا، اظهار داشت: برای مقابله با سویه اومیکرون می‌طلبد تا افراد بالای ۱۸ سال نسبت به دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha